TOP

Dit kun je verwachten op Modefabriek #41

De 41e editie van de Modefabriek gaat bijna van start. Op zondag 10 en maandag 11 juli kun je naast het bekijken van de nieuwe collecties van de schoenen- en kledingmerken, je ook wanen in een uitgebreid programma.

Op zondag 10 en maandag 11 juli 2016 is er tijdens de 41e editie van de modefabriek in de RAI nog veel meer te doen dan alleen de nieuwe collecties van schoenen- en kledingmerken bekijken. 

 

Summer says showtime!

 

Modefabriek viert tijdens deze editie dat niets blijft zoals het is in de mode. Dit wordt gevierd door een fashion show, maar dan op een nieuwe manier. De catwalk komt in de Verbindingshal en is geïnspireerd op de drukte van de stad en de vele oversteekplaatsen.  De fashionshow zal meerdere keren per dag plaatsvinden en alle belangrijke trends presenteren.

 

MINT department show

 

Na tien succesvolle seizoenen zet MINT dit jaar de volgende stap. Tijdens deze editie van Modefabriek is het platform voor duurzame mode en lifestyle een beurs en warenhuis in één. Winkeliers en individuele bezoekers kunnen producten inkopen van de merken die onder MINT vallen. Bekijk hier welke merken dat zijn.

 


Bekijk hier het overzicht van alle merken op de Modefabriek.


 

MF Talks

 

Zoals bij iedere editie, zijn er ook dit keer weer inspirerende seminars. Het seminarprogramma heeft dit jaar wel een andere naam gekregen, MF Talks. Tijdens deze editie zullen spreken: Kirsten Jassies (social influencer bij Expert at Justk), Ronny de Vylder (onafhankelijk adviseur en creative visualizer), Alexandra Onderwater (hoofdredacteur van Fashion Design Magazine Toile), David Shah (internationaal trendwatcher en uitgever van tijdschriften), Sue Barrett en Katy rutherford (oprichters van Trend Studio Denim Forum), Fiona Coleman (global colour & trend consultant), Max Dekker (retail expert), Joël Ferdinandus (Incrowd connector bij Inretail, oprichter Lokalheroz & general manager bij King Kong hostel Rotterdam) en Liam Maher (design director bij Denham). Bekijk het volledige programma hier.

 

Summer School

 

In samenwerking met Fashion Council NL organiseert Modefabriek voor het eerst de Summer School. Dit zijn een aantal masterclasses waar je de beste insights en tools van de experts krijgt. De masterclasses worden gegeven door: David Shah, Peter Leferink, Sam Labert & Shaka Maidok, Liam Maher en Ronny de Vylder. Er zijn vier verschillende masterclasses waar je je als bezoeker voor kunt aanmelden. Bekijk de opties hier.

 

Curated store by HTNK

 

Bij de curated store by HTNK staat een hele nieuwe generatie met cutting edge labels en de laatste street wear merken voor je klaar. Succesvolle designers als Olaf Hussein, Filling Pieces en Daily Paper hebben hier hun debuut gemaakt. Ga naar de HTNK store en je ontdekt de ‘new kids on the block’.

 

The Dutch

 

Midden in district C wordt het stijl-DNA van de Nederlandse man weergegeven en vertaald naar het nu. The Dutch is een project over ‘new tailoring’ en laat onder andere zien hoe Sam Lambert en Shaka Maidoh van het Londense collectief Art Comes First hun liefde voor traditie ter plekke vertalen naar eigentijdse mannenmode.

 

Ask me anything about

 

Tijdens de Modefabriek is er de kans om vragen te stellen aan een aantal experts. Deze experts weten alles binnen hun eigen vakgebied en vertellen hier graag over. Bekijk hier welke experts aanwezig zijn en binnen welk vakgebied zij vragen zullen beantwoorden.

 

Nude vs. naked

 

Nude vs. naked is een expositie met het thema nude en winkel in één. Alles wat je ziet is (online) te koop.

 

Outspoken Designer Store

 

De Outspoken Designer Store is onderdeel van de Contemporary Art Gallery van Majke Hüsstege. Hier komen fashion, design en art samen. Tijdens de Modefabriek is het een winkel met jonge, exclusieve merken.

 

Work it by HTNK

 

Bij Work It delen professionals uit het vak inzichten vanuit hun dagelijkse werkervaring. Het zijn lezingen in de vorm van een TED-talk aan een XL keukentafel. De gesprekken zullen in een informele context plaatsvinden en er is ook ruimte voor één-op-één sessies met de recruitment consultants. Bekijk hier welke professionals er aanwezig zijn.

 

Brand Tank

 

Tijdens de Brand Tank kun je merken leren kennen. De merken kunnen hier hun verhaal houden over waar ze vandaan komen en waar ze naartoe willen, of er wordt ingezoomd op speciale producten of specialismen. De merken Wrangler en Toms zijn alvast bevestigd en Denim city geeft verschillende workshops over alles wat je moet weten over denim. Bekijk het programma hier.

 

Bekijk hier het overzicht van alle merken op de Modefabriek.