TOP

Radical start vrouwenlijn *

Het Nederlandse jeansgerelateerde merk Radical introduceert voor zomer 2017 een uitgebreide vrouwenlijn.

Radical richt zich net als met de mannenlijn op jeansrelated modezaken in het middenhoge segment. De nieuwe aanwinst heeft vanzelfsprekend meer gelijkenissen met de mannentak, zoals het aantal collecties – vier per jaar plus hoogmodische flashitems en variaties op bestsellers – de aandacht voor denim en een compleet assortiment, inclusief accessoires. Volgend jaar staan schoenen op de planning.

Uitgewerkte items

Oprichter/eigenaar Roy Janssen verwacht veel van de uitbreiding. “Aanstaande maandag start de verkoop en ik heb al dertig afspraken staan van vooral nieuwe klanten”, vertelt hij. Janssen verwacht ook veel van de uitgewerkte items, zoals tops, T-shirts en sweaters met borduurwerk, studs en pailletten. Verder biedt Radical knitwear en stretchrokken. Janssen: “We willen altijd anders zijn. In styling, kwaliteiten en afwerkingen. Niet voor niets is onze slogan ‘dare to be different.”

Vijf jaar

Dit jaar bestaat Radical vijf jaar. Nu de onderneming op verschillende vlakken goed georganiseerd is, vond Janssen het tijd worden voor uitbreiding. “Vanaf het begin is mijn droom geweest om een internationaal merk te hebben en daar hoort een vrouwenlijn bij. Maar ik wilde er zeker van zijn dat het bedrijf – wat betreft productie, leveringen en backoffice – helemaal op orde was”, zegt de ondernemer. “Dit is nu het geval en dus kunnen we verder.”

Jeans

Vorig jaar besloot het label zich meer te richten op denim. Met als resultaat drie slimfit jeansmodellen – regular, superslim en met een iets kortere pijp – in diverse wassingen. Een blauwe en zwarte wassing is altijd op voorraad verkrijgbaar. Janssen: “Dit loopt goed. We krijgen wekelijks nabestellingen.” Wat tops betreft zijn de shirts met laag uitgesneden halzen bestsellers en in de Blackline de T-shirts waarin de borst en biceps van de dragers extra goed uitkomen. Radical heeft op dit moment 70 verkooppunten in Nederland.