TOP

Lidl lanceert kledinglijn met Heidi

Topmodel Heidi Klum heeft een kledinglijn ontworpen voor supermarktketen Lidl. Eind 2017 ligt haar collectie in de winkels.

De van oorsprong Duitse supermarktketen Lidl heeft een groot non-food aanbod en wil het modeaanbod de komende jaren versterken. Daarvoor heeft de discounter het eveneens Duitse topmodel Heidi Klum in de arm genomen. Zij heeft een eigen collectie ontworpen, die aan het eind van het jaar wordt gelanceerd.

Toegankelijk voor iedereen 

“Ik hoop dat de collectie die ik voor Lidl heb ontwikkeld, in de smaak valt. Mij heeft het veel plezier gebracht. Net als ikzelf hecht Lidl zeer veel waarde aan topproducten van goede kwaliteit tegen een superprijs. Want mode moet zorgen voor plezier en iedereen moet zich dit plezier kunnen veroorloven”, zegt Heidi Klum in een persbericht over de bekendmaking van de samenwerking met Lidl, dat meer dan 400 filialen in Nederland heeft.

Lidl Fashon Week 

Lidl roept ook de Lidl Fashion Week in het leven: een voor de lange termijn ontwikkelde campagne rond het modeaanbod van de retailer. De Lidl Fashion Week wordt enkele keren per jaar gehouden. Exclusief in deze periode presenteert de supermarkt haar modecollecties in alle Lidl-filialen en in de online shops, waarbij de collectie van Heidi Klum de eerste is.

Meer mode

Lidl flirt al langer met mode. In het najaar van 2014 werd een denimlijn gelanceerd, in het voorjaar van 2015 gevolgd door een kledingcollectie en lingerielijn. Met de Lidl Fashion Week en de collectie van Heidi Klum wil Lidl het kledingassortiment blijvend opwaarderen. Hoe de collectie er precies uit gaat zien en op welk niveau de prijzen liggen, is nog niet bekend.