TOP

Myomy do goods viert 10-jarig jubileum met speciale campagne

Met de Positive Icons campagne viert het Nederlandse tassenmerk Myomy do goods het 10-jarig jubileum. Op maandag 29 mei 2017 lanceerde oprichter Marja Baas in het gezelschap van bekende Nederlandse modeondernemers officieel de challenge. “Iedereen die Myomy draagt is speciaal.”

In de prachtig verbouwde Metaal Kathedraal net buitten het centrum van Utrecht hebben modeondernemers en –liefhebbers zich op maandag 29 mei 2017 verzameld. Een groot publiek is maar al te benieuwd hoe het Nederlandse tassenmerk Myomy het 10-jarig jubileum gaat vieren. Presentatrice Victoria Koblenko zet één voet op het podium en een daverend applaus barst los. Bij iedereen die zij in het uur erna introduceert, gebeurt precies hetzelfde. Myomy kent een schare trouwe en enthousiaste fans.

“Iedere ochtend ben ik zo dankbaar dat ik van zo een leuk idee mijn werk heb kunnen maken”, vertelt oprichter Marja Baas nadat het langste applaus van de ochtend gedoofd is. “We bestaan nu bijna tien jaar en willen dat vieren. Iedereen die Myomy draagt is speciaal en we benadrukken dat met de Positive Icons campagne.”

Myomy presentatie Positive Icons (4)

Positive Icons

Voor de Positive Icons campagne brengt Myomy portretten en verhalen naar buiten van makers en dragers van de leren tassen. “Zij maken met de productie en de aankoop van de duurzame design tassen de wereld een beetje mooier en beter. Myomy wil met de campagne mensen inspireren om bij te dragen aan een betere wereld.” De portretten en verhalen zullen via de eigen website en op social media verspreid worden.

Daarnaast wil Myomy ook consumenten uitnodigen om een portret met een kort verhaaltje erbij te posten op social media. Met de zin ‘I am …… and I do good. #PositiveIcons #myomydogoods. Zo kan iedereen kans maken op een reis voor twee personen naar de makers in India.

Myomy presentatie Positive Icons (1)Myomy presentatie Positive Icons (2)

Expositie

Naast de verhalen online is ook een rondreizende foto expositie onderdeel van de campagne. In zestien portretten worden de makers van de tassen en een aantal prominente Nederlanders die de tassen dragen, geïntroduceerd. Onder de geportretteerden bevinden zich onder andere Willemijn Verloop (directeur van Social Enterprise NL), Maria van der Heijden (directeur van MVO Nederland), Irani Sen (directeur van het Craft Resource Center in Calcutta waar alle Myomy-tassen worden gemaakt) en BN’er Victoria Koblenko.

De expositie is van 1 tot en met 18 juni voor het publiek te zien tijdens het Festival Off in Naarden-Vesting en is daarna toegankelijk voor het publiek op diverse locaties in het land.

Myomy presentatie Positive Icons (3)

Myomy do goods

Marja Baas startte in 2007 Myomy met het design My Paper Bag. Het bedrijf wil met haar fairtrade lerentassen en -accessoires de wereld een beetje mooier maken: mooie designs voor de klanten, een mooi leven voor de makers en een mooie aardbol door een zo schoon mogelijke productie. De ambachtslieden in India verdienen dan ook een eerlijk loon, gezondheidszorg en onderwijs voor de hele familie. Myomy ligt na tien jaar in meer dan driehonderd winkels in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, België en Australië en heeft daarnaast ook een webshop.

Myomy presentatie Positive Icons (5)