TOP

Jack Wolfskin verdubbelt omzet

Het Duitse outdoormerk Jack Wolfskin heeft cijfers vrijgegeven over het boekjaar van 2011. Het concern zag de omzet met 22,5 % stijgen tot 355 miljoen euro.

Volgens het merk leverden zowel alle productsectoren (kleding, uitrusting, schoenen) als alle afzetkanalen en regio’s een bijdrage aan de positieve ontwikkeling. De sector schoenen groeide daarbij het sterkst met ruim 35%. Ook de groei in het Europese buitenland ontwikkelde zich meer dan evenredig. In de regio Azië konden de omzetten zelfs meer dan verdubbeld worden. Christian Brandt, Chief Operating Officer van Jack Wolfskin: “Ook in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar hebben we ondanks de ontbrekende winter een omzetgroei van bijna 10% weten te behalen, zodat we er ook voor 2012 alle vertrouwen in hebben onze marktpositie verder te kunnen uitbreiden.”

Hit in Azië
Jack Wolfskin verkoopt zijn producten overwegend via outdoor- en sportzaken, en via franchisestores. Inmiddels zijn er in heel Europa 300 JW-franchiseondernemers met tegenwoordig ook een zelfde aantal in China. Het merk heeft zich in dit land in zeer korte tijd opgewerkt naar een plek 4 op de Aziatische outdoormarkt. “Een belangrijk deel van de toekomstige strategie zal zijn om de internationalisering van het merk doelgericht verder te ontwikkelen. Hierbij hebben we nog een enorm potentieel”, aldus Markus Bötsch, Chief Sales Officer van Jack Wolfskin.