TOP

Hound breidt collectie voor tienermeiden uit

Tienermeiden, oftewel tweens tussen acht en veertien jaar vasthouden in de kinderkledingzaak? Zo doet het Deense teensmerk Hound dit....

Het is bekend: eenmaal uit de echte kindermaten fladderen tienermeiden uit naar ketens als America Today, The Sting, Only, Vero Moda en Coolcat. “De afgelopen jaren is de markt voor tienermeiden kleding sterk in ontwikkeling”, bevestigt Margreet Beuving, agent van Hound. “Meiden zijn te vinden in winkels waar op dat moment de juiste trend hangt. Merk of label is steeds minder belangrijk; de juiste stijl en look tellen des te meer.”

Uitdagend 

Afgelopen jaar heeft Hound de tienermarkt goed in kaart gebracht en veel gesproken met ondernemers en met de doelgroep zelf. De maandelijkse leveringen van Hound zijn een jaar lang gevolgd op wat er door de Hound dealers werd ingekocht plus wat goed is verkocht in de winkels. Daaruit blijkt dat het tienermeisje zich het liefst als haar grote zus zou willen kleden.

“Het management van Hound Benelux en Denemarken heeft zelf dochters tussen tien en zestien”, vertelt Margreet. “We zien dus dagelijks hoe uitdagend het is om een collectie voor deze meiden te maken. Dit alles heeft ertoe geleid dat Hound met ingang van najaar 2011 een nieuwe weg inslaat met de collectie voor tienermeiden.”  

Vrouwelijke inslag 

De bestverkochte items van Hound zijn al sinds de introductie in Nederland in 2007 de vrouwelijke tuniekjes, giletjes, kekke jackjes en jeans. Voor winter 2011 ademt de collectie de sfeer van Londense Urban Nomads met raw denims, funky jeans, gebreide tops en accessoires. Het stijltje is eigenzinnig en heeft een volwassen inslag, maar past door de luxe uitstraling goed bij het aanbod in de betere kinderspeciaalzaak.

Expresslevering april 

Op dit moment in te kopen is de expresscapsule voor levering april 2011. De verkoop van de twee najaarscollecties voor de levering augustus/september en oktober/november start in februari 2011.

Meer info: Hound by Far, info@byfar.nl 06-53704119