TOP

Van Gils trapt campagne af met stunt in reclamemast

Dinsdag is de nieuwe campagne van Van Gils gelanceerd met een bijzondere actie. Drie mannen vroegen hun vriendin ten huwelijk, nadat ze eerst hun aanzoek op een 40 meter hoge reclamemast hadden gespoten en abseilend naar beneden kwamen. No Stitch, No Story...

Dat is meteen de slogan van de campagne. Robert Meijer, ceo van Van Gils, vertelt: “No Stitch, No Story staat voor onvergetelijke belevenissen, die je dankt aan je zelfvertrouwen. Je haalt het beste uit je leven en loopt hierbij soms tegen de randen van het haalbare aan. Soms gaat dit mis en levert dat een ‘stitch’ op. Die stitch is juist wat het verhaal zo bijzonder en uniek maakt. Hetzelfde geldt voor de pakken van Van Gils. Ieder pak heeft zijn eigen verhaal dat je zelfvertrouwen geeft en opvalt door de kenmerkende stiksels, de stitches. Het levert de beste verhalen op.”

Actie
De drie heren, Ramon Stalenhoef, Mischa Schreuder en Martijn Amendt van reclamebureau SSSS & Orchestra, hebben zich laten inspireren door de nieuwe campagne. In weer en wind klommen ze de 40 meter hoge reclamezuil bij het knoopunt A2/A10 in om op de juist opgehangen billboards van Van Gils hun huwelijksaanzoek te spuiten, alledrie een kant. De vriendinnen waren intussen met een smoes van hun werk opgehaald en werden met een limousine afgezet bij de mast. Vervolgens kwamen de mannen abseilend naar beneden om op de knieen te gaan. Het antwoord luidde driemaal ja.

Voortzetting
De actie No Stitch No Story zal als onderdeel van de campagne worden voortgezet. Heb je een goed verhaal dat je wilt uitvoeren, dan kun je dat bij Van Gils kwijt. “Elk kwartaal zal een idee ook echt worden uitgevoerd”, aldus ceo Robert Meijer.

Modefabriek
Op de komende Modefabriek zal Van Gils de nieuwe lijn voor herfst/winter 2011 presenteren. De collectie bestaat niet alleen uit kostuums, colberts, jassen shirts, knitwear en chino’s. Er zijn ook verschillende accessoires te krijgen, zoals shawls, dassen, schoenen en tassen.