TOP

Hoe gaat het met NONO?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal is dat NONO van de Veldhovengroup.

Land van herkomst: Nederland
Verkoopinformatie: 0172 – 429 000, nono.nl@veldhovengroup.com
Sinds wanneer (start van het merk): 1994
Doelgroep: meisjes
Maten: maat 2 tot en met maat 16

Hoe is het deze orderperiode met NONO gegaan?
“We hebben een goede verkoop van de NONO springcollectie 2012 gehad. Op dit moment zijn we nog bezig met de verkoop van High Summer waar we absoluut tevreden over zijn. Natuurlijk realiseren we ons dat veel van de retailers het door onder andere de economische omstandigheden moeilijk hebben, maar doordat klantrelaties een van de belangrijkste pijlers is binnen de Veldhovengroup krijgen we ook nu weer het vertrouwen van onze klant.”

Hoe zijn de reacties van inkopers geweest op de koerswijziging naar uitsluitend een meisjescollectie?
“Vanaf spring 2012 is NONO een girls-only merk. Zo kunnen we ons volledig richten op een optimale merkbeleving voor meisjes, zowel op school als in de vrije tijd. We zijn erg positief over de toekomst van NONO Girls. De meisjescollectie heeft altijd al het grootste aandeel gehad en is op de winkelvloer het meest succesvol. De retailers begrijpen dat we kiezen voor focus op meisjes en zijn net als wijzelf gedreven om de succesvolle groei te continueren. We gaan door met het leveren van echte meisjesmode waarbij we onze belofte ‘Big attitude, Small sizes’ volledig waar zullen blijven maken.”

Wat is de kracht van NONO?
“Het contact met de doelgroep is essentieel. Dit contact vindt ook werkelijk plaats door middel van onderzoek en tussentijds contact. We luisteren zo goed mogelijk naar wat kinderen willen en nemen hen serieus. Volgens NONO kijken kinderen vooral naar de ‘volwassen’ wereld -een grote zus bijvoorbeeld- en bepalen aan de hand daarvan wat ze graag willen dragen. Belangrijk hierbij is dat deze ‘volwassen’ wereld slechts als inspiratiebron wordt gebruikt. We maken een vertaling naar de kindermode. Door helder in ons kleur- en stofbeelden te zijn, creĆ«ren we een duidelijk kader om onze collecties. Kinderen krijgen hierdoor de mogelijkheid om zich te kunnen uitdrukken en onderscheiden maar hun kleding is tegelijkertijd geschikt om lekker in te spelen.”

Wat merken jullie van de recessie bij winkeliers en hoe proberen jullie mee te denken met de winkelier?
“We zien dat een aantal retailers in het huidige economische klimaat bezig zijn met het zorgvuldig verdelen van hun budget. We proberen iedereen zo goed mogelijk advies te geven en waar mogelijk ze te helpen met hun individuele behoeftes.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“Binnen Europa hebben we 523 verkooppunten.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
Onze vernieuwde website nog verder uitbouwen met onder andere een styling game. Meisjes kunnen op eenvoudige manier ontdekken welke combi’s je allemaal kunt maken met de verschillende kledingstukken. Daarmee kunnen de meisjes echt bezig zijn met de collectie.”

Op welke beurzen staan jullie?
De Kleine Fabriek en CIFF Kids.”