TOP

Hoe gaat het met LaDress?

“De ultieme LaDress-vrouw omarmt het leven”, vertelt Simone van Trojen (47), eigenaar van vrouwenmodemerk LaDress. Toen we Van Trojen vier jaar geleden spraken was het merk enkel online te krijgen, inmiddels zijn er ook fysieke winkels bijgekomen. Tijd om nog eens met de drijvende kracht achter het merk te spreken: hoe gaat het nu met LaDress?

“Zowel vanuit onszelf als vanuit klanten bleek er behoefte aan een plek waar je de gehele collectie kunt zien, voelen en passen. Overal hetzelfde gevoel en dezelfde uitstraling. Met ruimte voor magie. Direct na de opening van onze eerste Brand Boutique zagen we dat online en offline elkaar enorm versterken”, aldus Simone van Trojen. “Om die reden hebben we ook voor fysieke verkooppunten gezorgd.”

 

Hoeveel verkooppunten (zowel fysiek als online) zijn er nu?
“LaDress wordt exclusief verkocht via de website, de LaDress Brand Boutiques (in Amsterdam, Den Haag, Maastricht, Antwerpen en Rotterdam) en ons rondreizende pop up concept LaDress Boutique (meer daarover lees je hier, red.).”

 

Hoe is het merk verder veranderd sinds we je vier jaar geleden spraken?
De basis is nog steeds: ‘Het perfecte jurkje voor iedere gelegenheid’. We staan voor empowerment. Als je er goed uitziet en je daardoor goed voelt, vind je het zelfvertrouwen om je hart te volgen en dromen waar te maken. De collectie is inmiddels wel verbreed en verdiept met blouses, jassen, colberts en broeken. Maar ook met occasion wear voor het strand en feesten. In de afgelopen jaren zijn er daarnaast drie nieuwe lijnen gelanceerd: LaDress Couture, LaDress Balance en LaDress Girls.”

 

Wat is de doelgroep van het merk?
De ultieme LaDress vrouw omarmt het leven. Het is een vrouw die het belangrijk vindt om verzorgd voor de dag te komen. Onze collectie is tijdloos en leeftijdloos. Geschikt voor alle verschillende rollen in het leven. Je vindt bij LaDress moderne klassiekers waarin je de mooiste versie van jezelf kunt zijn, ongeacht wat je op een dag moet doen, welke maat je draagt of wat je leeftijd is.”

 

In welk prijssegment zit jurken van LaDress?

“Gemiddeld betaal je tussen de €149 en €245 voor een LaDress jurkje. LaDress Couture is onze meest exclusieve lijn, die prijzen liggen wat hoger. Voor een jurkje getekend door couturier Frans Hoogendoorn betaal je ongeveer €375. LaDress Balance is onze home, yoga en sportslijn. Voor een LaDress Balance setje moet je denken aan tops van €59 en broekjes van €89. Een LaDress Girls jurkje is gemiddeld €79. De maatrange van LaDress Girls is 110-116 t/m 170-176.”

 

Wat is jouw zogeheten Unique Selling Point, waarmee onderscheid je je?

“Twee keer per week introduceren we nieuwe stijlen waardoor er veel tijd is voor de ontwikkeling van ieder item. Onze pasvorm staat bekend als ‘nauwkeurig met een flatterend effect’. We selecteren stoffen bij de beste stoffenhuizen, voornamelijk in Italië en Frankrijk. We werken met Europese ateliers die vakmanschap net zo waardevol vinden als wij. Ik draag en test ieder jurkje zelf voordat we haar introduceren om er zeker van te zijn dat ze perfect past en comfortabel aanvoelt. Daarnaast zijn we aangesloten bij de Fair Wear Foundation en hebben we het convenant voor duurzame mode ondertekend.” 

 

Op welke manier bind je klanten online aan je?
“We hebben een loyaliteitsprogramma voor GoldMembers en DiamondMembers. Verder is Facebook voor ons één van de belangrijkste kanalen om met klanten te communiceren. De marketing- en customer service teams houden zich hier onder andere mee bezig. We hebben ruim 300.000 fans en hechten heel veel waarde aan alle complimenten en feedback die we van hen ontvangen. Ook offline doen we er alles aan om met die feedback de beste service te verlenen, daar zijn de salesteams verantwoordelijk voor.”

Zijn er nog ambities om bijvoorbeeld meer uit te groeien in het buitenland?
“Zeker! Na vier Brand Boutiques in Nederland en onze Brand Boutique in Antwerpen richten wij onze focus nu volledig op Europa. We hebben al een grote groep trouwe klanten in het buitenland. Op die manier willen we de groei binnen Europa versnellen, overigens zonder onze thuismarkt uit het oog te verliezen.”