TOP

Hoe gaat het met Fuga?

Het Duitse jeansmerk Fuga wordt sinds begin dit jaar in Nederland vertegenwoordigd door Stijn Sloots Agenturen in Nieuwkuijk. Na één seizoen zijn er al 32 klanten.

Hoe gaat het? Stijn Sloots: “Fuga krijgt een steeds duidelijker marktaandeel in Nederland. Afgelopen zomerseizoen hebben we goed gescoord met voorraadcollecties, waardoor er een gezonde groei is geweest in het aantal verkooppunten. Voor komend najaar hebben klanten meer ingekocht. Ook zijn er contacten en afspraken gemaakt met inkoopcombinaties, waarmee we samen voor het aankomend seizoen een grote stap vooruit willen zetten.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland? “Na één seizoen hebben we 32 klanten die voororderen en uit voorraad kopen, zoals Hipp Mode in Wognum en Avenhorn, Seven Global Tribes in Eindhoven en Franken Kleding in Bergeijk.”

Wat is de kracht van het merk? “Het is een jonge modische jeanscollectie met een rijke kwaliteit en veel details. Het geeft de consument ‘value for money’ met winkelverkoopprijzen tussen €49,95 en €79,95 voor een jeans. Samen met de goede marge is dit voor de retailer een succesfactor. Doordat Fuga eigen fabrieken heeft kunnen we snel inhaken op vernieuwingen.”

Maakt de crisis het moeilijker om er tussen te komen? “Nee, in tegendeel zelfs. Door het veranderende winkelklimaat en de vraag naar aanvangsmerken staan de meeste retailers zelfs erg open voor vernieuwing. De consument weet precies wat hij/zij wil en wat iets mag kosten. De tijd van het kopiëren van je buurman is voorbij, waardoor er veel geschoven wordt met merken en dat biedt goede kansen.”

Wat is op dit moment hét item uit de collectie? “Bij de dames het Aurora square Jacket (€89,95) en bij de heren de Daniel Denim (€59,95). Al doen de chino’s van €59,95 het voor mannen en vrouwen ook super!”