TOP

H&M investeert in innovatief kledingmerk

De Zweedse modeketen H&M gaat een samenwerking aan met een kledinglabel, dat zichzelf omschrijft als digitaal modehuis voor vrouwen. Ook PayPal stapt in als partner.

Op 7 april 2016 werd het nieuwe Zweedse vrouwenmodemerk Ivyrevel gelanceerd. Het label gebruikt algoritmes en klantdata-analyse om kleding te maken die naar eigen zegen echt inspeelt op de behoeftes van de klant. Door deze werkwijze zijn de meeste items in gelimiteerde oplage geproduceerd.

Een van de investeerders in het kledingmerk is H&M. Het zal ondersteuning bieden op het gebied van productie en strategie. Een andere partner van Ivyrevel is betaalclub PayPal. Zij zullen hulp bieden bij de betaling en de distributie.

Naast het gebruik van data is het merk ook bezig een Fashion Tech Lab op te richten, waar geexperimenteerd kan worden met nieuwe stoffen en het gebruik van wearable technologie.

“We zijn er trots op een digital-only kledingmerk te zjin, waar we creativiteit combineren met technologische innovatie.”, zegt Dejan Subosic, een van de oprichters.

Björn Magnusson, hoofd van H&M CO:LAB, onderdeel van H&M New Business, zegt in een persbericht: “We zijn verheugd om de ondernemers bij Ivyrevel te ondersteunen op hun reis naar het samenvoegen van de modecreativiteit met technologische innovatie en het creëren van een modemerk voor vrouwen van de digitale generatie”.