TOP

Guess zet in op betaalbare jeans

Het Amerikaanse jeansmerk Guess gaat weer terug naar de core business: 'young-minded denim' voor betaalbare prijzen. Dat meldt Sportswear International.

Bij de presentatie van de jaarcijfers van Guess gaf directeur Paul Marciano volgens Sportswear International aan dat het typische Guess-meisje bij het merk zoekt naar de iconische sexy jeansstijlen. Het merk zal daar met de collectie voortaan nog meer op inspelen. Ook gaf de directeur aan dat het merk te veel gefocust heeft op jeans met winkelprijzen boven de 100 dollar, maar dat in de toekomst de focus weer meer komt te liggen op de prijsrange tussen 75 en 95 dollar, juist om die jongere, vrouwelijke klant beter te kunnen bedienen.

Jaarcijfers

Paul Marciano toonde zich verder tevreden over de jaarcijfers van Guess. Het bedrijf verwacht het boekjaar (dat loopt tot eind januari 2013) af te sluiten met een omzetverlies van slechts 1%. De jaaromzet kwam uit op 2,7 miljard dollar. Volgens het bedrijf was dit gezien de wereldwijde economische crisis boven verwachting. In Noord-Amerika en Zuid-Europa gingen de verkopen moeizaam, in tegenstelling tot Azië. Het bedrijf zet de expansie voort in belangrijke nieuwe groeimarkten als Korea, Duitsland, China, Mexico en Rusland.