TOP

Good Genes gaat internationaal *

Good Genes introduceert zich opnieuw in de markt. Met Brandrush als nieuwe distributeur en flinke internationale expansieplannen.

Vanaf 1 juli gaat mode-agentuur Brandrush, dat onder andere de merken Custo, Hamaki-Ho en Sylvia’s Secret Jeans vertegenwoordigt, het Nederlandse jeanslabel Good Genes distribueren. Gelijktijdig wordt Good Genes ook op grote internationale schaal gepresenteerd. Het jeansbedrijf richt zich onder andere op markten als Duitsland, Oostenrijk, Engeland, Frankrijk, Noorwegen, Zweden en Canada.

Steve te Pas

Good Genes werd in 2013 opgezet door Steve te Pas, tevens voormalig initiator van jeanslabel Blue Blood. Na zijn vertrek vorig jaar bij Good Genes stond het merk op een laag pitje. Vanaf deze zomer wil het label weer volop gas geven door zich opnieuw aan de markt te presenteren. Te beginnen met aanwezigheid op de Italiaanse vakbeurs Pitti Uomo in juni.

Positief

Brandrush hoopt komend inkoopseizoen weer meer retailers te interesseren met de premium jeanscollectie. Op dit moment wordt Good Genes alleen verkocht in het vlaggenschip op de Albert Cuypstraat in Amsterdam. “Het gevoel is goed”, zegt Micha Noot, eigenaar van Brandrush. “Ik heb nu twintig afspraken met retailers staan en tot dusver is iedereen positief.”

Vernieuwing

Ligt er geen smet op de merknaam omdat al zo snel na de introductie het merk weer uit de winkels verdween? “De eigenaar (anonieme investeerders, red.) heeft om die reden even gewacht met een comeback op de markt”, zegt Noot. “En ik merk nu dat winkels niet onwelwillend tegen dit product staan. Ze staan juist open voor vernieuwing, omdat consumenten steeds minder getriggerd worden door het huidige jeansaanbod.”

De collectie van Good Genes blijft onveranderd; met Japanse en Italiaanse denims en gepositioneerd in het hogere segment. Winkelverkoopprijzen variëren tussen 199 en 399 euro, met een marge van 2.7.