TOP

Dutch Retail Experience Awards: winnaars aan het woord [deel 2]

Ieder jaar deelt Goodbrandz de Dutch Retail Experience Awards uit. Maar waarom is het goed om mee te doen? Textilia vraagt het de winnaars van vorig jaar. Deze week: Willem van Oosteren van Daen’s uit Utrecht. “Het was een grote verrassing dat we hadden gewonnen.”

Wat heeft de prijs voor je betekend?

“Het was vooral een bevestiging en een groot compliment. Ook hebben we wat media-aandacht gehad en kregen we aardig wat reacties via Facebook en Twitter.

Waarom heb je mee gedaan?

“Wij zijn voorgedragen door een van onze leveranciers. Je kunt ook mee doen door zoveel mogelijk stemmen op jouw winkel te krijgen van je klanten, maar wij zijn voorgedragen.”

Waarom is het zo leuk om mee te doen aan de award?

“Het was eigenlijk een verrassing dat we wonnen omdat we ons niet zelf hebben opgegeven! Onze leverancier vroeg ons naar Modefabriek te komen. Daar hoorden we dat we hadden gewonnen, tot onze grote verrassing!”

Heb je iets gehad aan het oordeel van de jury?

“Dat was vooral complimenteus. Ze vonden dat wij ons concept goed aanpassen aan de tijd. Het is natuurlijk erg leuk om te horen dat je goed bezig bent met je winkel.”

Hoe doe je dat, een experience creëren?

“Dit doen we met een café, terras, winkel en hotelletje ineen. Klanten kunnen dan heen en weer lopen tussen alle verschillende onderdelen van de winkel. Dit zorgt voor een leuke ervaring”

Heb je nog tips voor de winkeliers die dit jaar mee willen doen?

“Heb vertrouwen in je eigen ideeën. Blijf lekker je eigen ding doen waarin je uniek bent. Er blijven altijd mensen die commentaar hebben, maar je moet lekker bij jezelf blijven.”

Schrijf je in!

Maak ook kans op een Dutch Retail Experience Award en schrijf je voor 8 mei in via pr@goodbrandz.nl!