TOP

Dit zijn de 12 beste verhalen uit de modebranche in 2017

Hoe is 2017 verlopen en welke verhalen horen daarbij? We zetten de 12 beste verhalen die we het afgelopen jaar voor onze lezers hebben geschreven op een rij. Indringend, inspirerend en interessant.

2017 was voor veel ondernemers een jaar waarin het langzamerhand beter ging. De verkopen kwam dit jaar langzaam op gang, maar uit cijfers van Inretail bleek dat de laatste kwartalen over het algemeen prima zijn verlopen. En dat mocht ook wel eens.

Toch blijven er zorgen. Niet elke moderetailer heeft het gemakkelijk. Het blijft opboksen tegen de uitverkoop en fenomenen als Black Friday. Zelfs de rijkste mode-ondernemers wisten geen groei te realiseren. Toch zijn er hoopvolle ontwikkelingen te verwachten voor 2018, mede door het toenemende consumentenvertrouwen.

Bekijk hier welke 12 verhalen voor onze abonnees het meeste losmaakten.

  1. De visie van Douma Mannenmode: ‘Het huidige inkoopsysteem is achterhaald’
  2. Modefabriek zomer 2017: dit vonden retailers ervan
  3. Jan Meerman: helft zelfstandige moderetailers zit rond de armoedegrens
  4. Quote 500: dit zijn de rijkste modemiljonairs van Nederland van 2017
  5. Annette van Toor: ‘Werken in de winkel zit in mijn dna’
  6. Winst en een frisse look: na turbulente jaren is Esprit weer terug [interview]
  7. Retailers spreken zich uit tegen Black Friday: ‘wij hebben onze marges kneiterhard nodig’
  8. Over de onrust van de uitverkoop [column]
  9. Moderetailers: ‘Verkoop maart komt laat op gang’
  10. Zo reageren grote labels op de veranderende inkoopstrategie van ondernemers
  11. Modekleuren zomer 2018: stylingtips van Textilia’s trendwatchers
  12. Verkiezingen 2017: Kiest de modeondernemer nog steeds voor de VVD?

Wil jij in 2018 ook verzekerd zijn van inspirerende verhalen van ondernemers over retailen in de fysieke en online modebranche? Wil je meer weten over de belangrijkste thema’s die spelen in modeland?

Sluit dan nu een abonnement af, dan ben je het hele jaar door op de hoogte van alles wat met ondernemen in de moderetail te maken heeft.

Twaalf edities per jaar en toegang tot alle exclusieve content op de website. En natuurlijk tweemaal per jaar de kleurkaarten met de nieuwste modekleuren, plus korting op onze goedbezochte events.