TOP

Diesel wint rechtszaak over handelsmerken

Diesel heeft een rechtszaak gewonnen van een Chinese fabriek die jeans produceerde met sterk gelijkende kenmerken van het Italiaanse denimlifestylemerk.

De Chinese producent Wuhuanlong Company fabriceerde jeans met het label ‘Dieselcluthing’ op de voorzak, op dezelfde manier als Diesel dat doet met het label Diesel Industry. Ook liet de fabriek zich in 2015 en 2016 inspireren door het karakteristieke D-logo van Diesel. Volgens Diesel heeft Wuhuanlong Company de bekendheid van het merk gebruikt om klanten te misleiden en zo op een illegale manier winst te genereren.

Inbreuk op handelsmerken

Om de rechten en het imago veilig te stellen heeft Diesel met succes een rechtszaak aangespannen om de inbreuk op de handelsmerken te stoppen. Het Chinese gerechtshof heeft besloten dat het D-logo en de naam ‘Dieselcluthing’ overeenkomstig is met de geregistreerde handelsmerken van Diesel. De rechtbank heeft bepaald dat Whuanlong direct moet stoppen met deze overtreding en een bedrag van 150.000 RMB moet betalen als schadevergoeding. Diesel laat in een persbericht weten ‘onvermoeibaar te blijven vechten om de eigen merkrechten en reputatie te beschermen in China en andere werelddelen.’ 

DIESEL namaak

DIESEL origineel