TOP

Denoism in Rotterdam: na Japanse denim nu ook Japanse pannenkoeken

Geen alledaags broodje, maar een voedzame Japanse pannenkoek van sterrenchef François Geurds is vanaf deze week verkrijgbaar bij de Rotterdamse denimzaak Denoism. Eigenaar Marco Ouwerkerk vertelt over de verrassende toevoeging in zijn winkel.

Denoism verruilt de broodjes die het twee jaar lang heeft verkocht voor de inpandige FG Okonomiyaki Bar. Op het menu staan vanaf nu diverse okonomiyaki, Japanse pannenkoeken op basis van zeewierbouillon, gevuld met groenten, buikspek, tonijn of kip. Daarnaast serveert de bar onder meer taart uit eigen oven, (sparkling) sake en Japans bier. Mede-initiatiefnemer is sterrenchef François Geurds, die in dezelfde straat al twee restaurants runt.  

Denim en Japans eten: waarom is dit een goede combinatie?

Marco Ouwerkerk: “Dat lijkt me logisch. We verkopen Japanse merken – onder andere Momotaro, Japan Blue, Porter Yoshida en Nanamica -, labels die in Japan produceren en maken zelf jeans van Japanse denim. Dus dat sluit mooi op elkaar aan.”

Hoe ben je op dit idee gekomen?

“We boden al horeca aan, maar wilden graag iets toevoegen. Wij liepen met dat idee rond toen we in gesprek raakten met François Geurds, die klant bij ons is en twee restaurants in hetzelfde blok heeft. Hij was net als onze bedrijfsleider Niek Logger enthousiast over de okonomiyaki en wilde ervoor gaan.”

Denoism - pannenkoeken

Zijn jullie klanten ook in voor zoiets bijzonders?

“De reacties zijn tot nu toe erg goed. Afgelopen zaterdag hielden we een lanceringsparty voor zo’n 250 man en die waren heel enthousiast. Vandaag (dinsdag, red.) zijn we voor het eerst echt open en het zit al vrij vol. Daarbij serveren we iets wat verder niet in Rotterdam verkrijgbaar is. Net als met ons assortiment kiezen we graag voor originaliteit.”

Denoism is een mannenzaak. Voorheen verkocht je vrij stoere broodjes. Zijn die pannenkoeken eigenlijk wel mannenvoer?

“Er is een vega-variant, maar ook met tonijn, kip en buikspek. Dat lijkt me aardig mannelijk. (lacht)”

Helpt het ook dat er een bekende naam aan dit concept verbonden is?

“Natuurlijk. François heeft een goede naam en werkt net als wij graag met mooie producten. Dat alles geeft een mooie extra dimensie aan Denoism. En we hopen daarbij uiteraard ook aan ‘cross-selling te doen’. Dat onze klanten bij FG gaan eten en zijn publiek bij ons komt winkelen.”

Wat houdt jullie verder bezig op dit moment?

“Komend voorjaar komt er een tweede editie van de Rotterdamse spijkerbroek aan. En we hebben net een online shop geopend, die eind dit jaar verder wordt gefinetuned. Hiermee wordt ons bereik groter en kan de hele wereld onze klant worden. We krijgen nu al bestellingen uit Dubai, Japan, Amerika en Canada.”

Denoism pannenkoeken 2

De pannenkoeken zijn ook geschikt om mee te nemen. Foto: Denoism Facebook

Denoism pannenkoeken 3

Denoism pannenkoeken 4