TOP

Diesel Kid bestaat 25 jaar

Diesel Kid bestaat 25 jaar en om dat te vieren heeft het creatieve team van het Italiaanse label een speciale jubileumcollectie ontworpen.

Renzo Rosso werd door zijn eigen kinderen geïnspireerd, toen hij in 1984 het kinderlabel Dieselito van het Italiaanse Diesel oprichtte. In 1990 veranderde de naam in het stoerdere Diesel Kid. “Er was toen helemaal niets op de markt dat erop leek. We begonnen met Diesel Kid om kinderen op een frissere en meer casual manier te kunnen kleden”, vertelt Rosso over de start van het label.

Inmiddels genereert Diesel Kid naar eigen zeggen een jaarlijkse omzet van meer dan vijftig miljoen euro. Er zijn Diesel Kid-brandstores in New York, Tokyo, Milaan, Rome en Marseille en shop-in-shops in Dieselwinkels over de hele wereld. Ook is de kinderlijn verkrijgbaar in warenhuizen als Harrods, House of Fraser, Selfridges, Bloomingdales, Saks Fifth Avenue, La Rinascente, Galeries Lafayette, Takashimaya en de Nederlandse Bijenkorf. Ook in multibrandstores in Oostenrijk, Bahrein, Canada, Duitsland, Griekenland, Hong Kong, Israel, Kazakstan, Kuweit, Libanon, Malta, Polen, Portugal, Rusland, Spanje, Zwitserland, Singapore, Zuid-Korea, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten is het kinderlabel te vinden.

De speciale collectie is vanaf september verkrijgbaar in alle Diesel Kid-winkels en in geselecteerde Diesel-winkels. Op 25 juni zal de collectie te zien zijn in de modeshow tijdens Pitti Bimbo te Florence.