TOP

Diesel beschermt merk met nieuwe strategie

Diesel heeft een nieuwe strategie gelanceerd om het Italiaanse jeansmerk in de toekomst beter te beschermen.

Diesel heeft een global platform gelanceerd dat het merk en haar waarden van innovatie en creativiteit moet beschermen tegen imitatie en illegale distributie. Hierbij heeft het bedrijf een speciale focus op de online markt en ‘trafficking’ via internationale grenzen. Verder richt de jeansonderneming zich op de kwaliteitswaarborging en positionering van de collecties.

Diesel heeft daarnaast de distributiestrategie herzien en opnieuw geïmplementeerd. Dit betekent een reductie van 85 miljoen euro in groothandelsomzet. Diesel ceo Alessandro Bogliolo: “Na 37 jaar succes heeft Diesel een detox nodig om sterker te worden en een organische groei in de nieuwe richting te stimuleren.”

Eerder dit jaar won Diesel via een rechtszaak in Indonesië na 23 jaar het merkeigendom terug. Diesel-oprichter Renzo Rosso zegt hierover: “Internationaal recht beschermt merken niet voldoende. Wanneer het voor een bedrijf als Diesel, dat wereldwijd gerenommeerd is, zo lang duurt om het gevecht te winnen, bedenk je dan hoe moeilijk dit is voor een jonge designer.”