TOP

Decathlon wederom verkozen tot ‘Retailer of the year Europe’

Sportketen Decathlon is verkozen tot 'Retailer of the year Europe' 2012. De keten wist deze prijs het jaar ervoor ook al op haar naam te schrijven.

‘Retailer of the year Europe’ is een verkiezing waarbij afgelopen jaar ruim 440 duizend consumenten samen ongeveer 1,2 miljoen beoordelingen samenstelden. Het winkelpubliek jureerde alle veel in Europa voorkomende retailers. Negen verschillende landen doen mee aan de verkiezing. Dit maakt ‘Retailer of the year Europe’ gelijk het grootste consumentenonderzoek van Europa.

Assortiment en prijzen
Decathlon wist alle overige winkelketens achter zich te laten en het publiek kende deze sportketen de hoogste score toe. De allerhoogste score kreeg Decathlon in België, daar gaven consumenten gemiddeld  het cijfer 8. Vooral het ruime assortiment en de prijzen van Decathlon vielen in de smaak bij het publiek.

Ici Paris en Ikea
Op de tweede plek eindigde Ici Paris, dat ook vorig jaar een tweede plek wist te behalen. Vooral in Nederland en België kreeg de parfumerie hoge waarderingen. Niet alleen de eerste en tweede, maar ook de derde plek bleef onveranderd. Interieurgigant Ikea kon rekenen op een derde plaats en wederom waren het de consumenten in Nederland en België die hoge punten uitdeelden.

Criteria
De belangrijkste criteria bleken dit jaar hetzelfde als in 2011. Mensen lieten weten vooral waar voor hun geld te willen en ook andere prijsgerelateerde criteria werden belangrijk geacht. Acties en aanbiedingen winnen aan populariteit, aangezien steeds meer deelnemers lieten weten dit een belangrijk criterium te vinden.