TOP

De Bijenkorf komt na 50 jaar met nieuwe huisstijl

De Bijenkorf introduceert deze maand een nieuwe huisstijl. Zo wordt het welbekende logo, de hexagoon, in een verfrissend jasje gestoken.

Het nieuwe logo van De Bijenkorf is nu meer ingetogen met als doel dat het beter aansluit op de waardeperceptie van de klanten. Ook het kleurenpalet is aangepast met zogenoemde golden yellow (honingkleurig), nightblue (chique zwart), wit en zilver. En naast de reguliere draagtas komt er een mix van verschillende papieren tassen en duurzame tassen. Verder wordt al het verpakkingsmateriaal vervangen en zal ook het winkelbeeld geleidelijk worden aangepast. Robert Bohemen, directeur Marketing van De Bijenkorf legt uit: “In ons merk willen wij inspiratie en klantgerichtheid uitstralen en tegelijk onze rijke traditie behouden. Nu gaan we meer accent leggen op onze ambitie voor premiumship en stijl.”

Bezoekers van de Bijenkorf zullen al deze maand iets van de veranderingen merken. Zo krijgen ze hun aankopen mee in een nieuwe draagtas waar het hexagoon (zeshoek) een prominente plek inneemt.    

Het logo van de Bijenkorf is begin jaren 60 ontworpen door Josef Müller Brockman. Begin jaren ’60 is hieraan het hexagoon toegevoegd en het huidige merkbeeld ontstaan.


Grotere kaart weergeven