TOP

Consumenten kopen in online shop voor korting

Heb je een online shop met luxegoederen en ben je op zoek naar nieuwe klanten, zorg dan vooral voor kortingen op de website. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat consumenten vooral voor aanbiedingen achter de pc duiken.

Ruim 40% van de duizend ondervraagden gaf tijdens het enquêteonderzoek van onderzoeksbureau Accenture aan vooral via internet naar luxegoederen te shoppen. Vooral het aanbieden van kortingen trekt de consument over de ‘koopstreep.’ Zeventig procent van de ondervraagden zegt te worden beïnvloed door kortingen, twaalf procent door advertenties en zes procent door reclamespotjes. Negen procent van de geënquêteerden geeft de voorkeur aan online advertenties.

Stenen winkel heeft voorkeur
Ondanks de grote opkomst van online winkels blijven Amerikanen hun kleding het liefst in stenen winkels kopen (39%). 26 procent koopt liever online. Ook in Nederland vinden de meeste aankoopmomenten in de fysieke winkel plaats (82%). Dit blijkt uit onderzoek van Textilia, uitgevoerd door GfK Panel Services Benelux. Ruim een vijfde van de aankoopmomenten vindt plaats via internet. Meer informatie over on- en offline kopen vind je in de nieuwste editie van Textilia.