TOP

Bread & Butter dag 2: positiviteit alom

Na een oergezellig voetbalfestijn gisteravond op het beursterrein, dat voor de Duitsers iets minder gezellig afliep vanwege hun verlies, bleef ook dag twee van Bread & Butter rustiger dan de drukke gekte die normaal op de beurs heerst, maar dat mocht de pret niet drukken: zowel standhouders als bezoekers zijn opvallend positief.

Er heerst een positieve vibe op Bread & Butter. Iedereen mag het dan met elkaar eens zijn dat de grote drukte van voorgaande seizoenen niet gehaald wordt, niemand klaagt. De sfeer is positief en misschien is dit een teken dat het ergste deel van de crisis achter ons ligt. “Het is fijn om weer mensen op de stand te ontmoeten met een lachend gezicht”, illustreert Ed Renner, de nieuwe directeur van de young-divisie van de BTX Group (oa. Blend en Psycho Cowboy). “De beurs straalt dit ook uit. Merken investeren zichtbaar in hun stands.”

Kids Camp
Dat de organisatie het kindermode-onderdeel Kids Camp vanaf 2012 als aparte beurs gaat neer zetten, is wellicht een goede zet, want in dit gedeelte is bleef het ook vandaag wel heel erg stil.

Military
In het modebeeld valt verder op dat military weer helemaal terug is, liefst gemixt met wat romantiek in de vorm van bloemetjesprints en pasteltinten. Het jeanshemd was eerdere seizoenen al groot aanwezig voor mannen, maar zien we nu ook voor vrouwen, liefst een beetje anders, bijvoorbeeld met studs, pofmouwen, een gestreepte voering of kleine polkadots. Jeans voor meiden worden nog meer skinny dan ze alwaren en de boyfriend en pantalonachtige modellen moeten het doen met een klein aandeel in het modebeeld.