TOP

Binnenkijken: de pop-up winkel van Krakatau

Het Russische modelabel Krakatau heeft een pop-up store geopend in The Mall of the Netherlands in Leidschendam. Het interieur is licht en ademt de sfeer van ingetogen luxe.

Foto’s: Krakatau

Opvallend kenmerk in de winkel zijn de planten in de winkel en aan de muur, waarmee het merk de connectie met de natuur legt. Bescherming en behoud van de natuur is een belangrijk thema voor Krakatau en sluit aan bij de duurzaamheidsdoelstellingen van het label. Dat komt terug in het ontwerp van de winkel; een groot deel van de gebruikte materialen komt uit eerder ontworpen showrooms en zullen ook opnieuw worden gebruikt, evenals geupcyclede mannequins en torso’s. Krakatau blijft vijf maanden in Leidschendam. Het merk heeft momenteel 600 verkooppunten in 15 landen wereldwijd. In Nederland zijn er meer dan 150 verkooppunten en twee merkwinkels in Amsterdam. Krakatau had in 2018 ook een pop-up winkel in ons land, in Amsterdam. Het Russische label wordt in Europa verkocht bij meer dan 400 retailers. In het thuisland heeft het merk ook winkels: vijf in Moskou en drie in Sint Petersburg.