TOP

Amsterdam Fashion Week trekt recordaantal bezoekers

De 16e editie van Amsterdam Fashion Week heeft nog nooit zoveel bezoekers getrokken. Dat laat de organisatie weten in een persbericht. Het waren er net geen 20.000. Ook online is het event goed bekeken.

Bart Maussen, directeur en mede-eigenaar van Amsterdam Fashion Week: “Met deze 16e editie hebben wij onze belofte om Amsterdam Fashion Week nog beter op de kaart te zetten waargemaakt. Met een uitgebalanceerde programmering en ons business programma hebben wij wederom aangetoond én talent én gevestigde modelabels te ondersteunen. Het was voor ons een grote eer om Prinses Máxima op Amsterdam Fashion Week te mogen ontvangen. Met haar komst heeft zij niet alleen de winnaars van The Green Fashion Competition, maar ook de Nederlandse mode-industrie bijzonder gelukkig gemaakt.”

Het Amsterdam Fashion Week Uptown-programma op het Westergasfabriekterrein trok deze editie bijna 20.000 bezoekers. Dit op de internationale modeprofessional gerichte programma bracht ontwerpers samen met de modepers, met inkopers van landelijke en internationale modewinkels en met genodigden van de ontwerpers en sponsoren. Ook via de livestream volgden tienduizenden modeliefhebbers de catwalkshows, aldus de Amsterdam Fashion Week.

Vanaf zaterdag 21 januari vond ook het ‘off-schedule programma’ Fashion Week DOWNTOWN plaats, dat voor iedereen toegankelijk is. Verspreid over meer dan 60 locaties in de Amsterdamse binnenstad organiseerden winkels, galeries en clubs allerlei exposities, shows, winkelroutes, lanceringen en feesten.