TOP

Alle details over de samenwerking tussen Ajax en Suitsupply

De samenwerking tussen Ajax en Suitsupply is officieel naar buiten gebracht. Daarmee zijn alle details rondom de sponsoring bekend geworden.

Vorige week werd bekend dat Suitsupply de nieuwe sponsor wordt van Ajax. Nu laat het mannenmodemerk weten vanaf 1 juli 2016 Official Sponsor van de Amsterdamse voetbalclub te zijn. Tijdens een afpas-sessie op sportpark de Toekomst werd de samenwerking vastgelegd.

China

Suitsupply levert als onderdeel van de samenwerking alle officiële pakken, jasjes en broeken voor het voetbalteam van Ajax. Vanaf het seizoen 2016/207 zal het Nederlandse modebedrijf naast de selectie ook de staf, directie en de medewerkers van Ajax kleden.

“We zijn natuurlijk vooral vereerd dat de spelers en het bestuur van Ajax voor Suitsupply hebben gekozen. Net als Ajax zijn wij eigenzinnig en ambitieus,” zegt Fokke de Jong, oprichter van Suitsupply. “Daarbij is Ajax een merk met wereldwijd een grote naamsbekendheid. De club staat in de top drie van de meest bekende voetbal clubs in China, een markt waar wij snel groeien.”

Ajax-directeur Edwin van der Sar zegt het volgende over de sponsoring: “Met Suitsupply hebben wij een partij weten te binden die niet alleen in Nederland maar ook ver daar buiten bekend staat om hun stijl. Dit past bij Ajax, ze zijn jong, modern en vernieuwend. Wij zullen spelers en staf inzetten om het merk en de producten van Suitsupply verder te promoten, zowel nationaal als internationaal.”

‘In goed overleg’

Ajax werd meer dan 25 jaar gesponsord door het Amsterdamse familiebedrijf Oger. Volgens eigenaar Oger Lusink liep het contract af en gingen de partijen in goed overleg uit elkaar. Het laatste jaar speelden ze in de Arena niet het beste voetbal ter wereld. Daardoor nam het enthousiasme onder het personeel af”, zegt hij in Parool. “We hebben mooie jaren gehad. Misschien krijg ik spijt als Ajax de Champions League wint.”

Suitsupply is in 2000 opgericht door Fokke de Jong. Inmiddels is het merk actief met 70 winkels in 17 landen en 1.400 werknemers. Het laatste jaar is het merk vooral bezig met het vergroten van zijn marktaandeel in Azië.