TOP

WE Fashion breidt online uit

De Nederlandse modeketen WE Fashion gaat verder met zijn online expansie. Na Wehkamp gaat WE Fashion nu ook een samenwerking aan met de webshops van de Franse La Redoute en de Duitse Amazon.

Met de samenwerking van Amazon en La Redoute investeert WE Fashion verder in twee belangrijke markten en worden de collecties van het modemerk beschikbaar voor een miljoenenpubliek.

Belangrijke spelers
La Redoute is de grootste Franse online shop in fashion en wonen en heeft maandelijks meer dan 9,2 miljoen bezoekers. Een belangrijke speler in de Franse markt. Amazon is één van de grootste online shops ter wereld en wil de komende jaren ook groeien in het fashion segment. Amazon trekt maandelijks gemiddeld 20 miljoen bezoekers en levert producten in 26 landen.

Groeistrategie
Samenwerkingen met grote online spelers is onderdeel van de groeistrategie van WE Fashion. John Hind, ceo van WE Fashion: ‘’Omnichannel-denken – ofwel online en offline integratie – en online expansie zijn speerpunten in de langetermijnstrategie van WE. En noodzakelijk om als fashionbrand relevant te blijven. Consumenten willen steeds minder gebonden zijn aan plaats of tijd voor hun aankopen. Het online beschikbaar maken van onze collecties is dan ook een belangrijke doelstelling. Het aangaan van samenwerkingen met grote lokale online spelers is een waardevolle aanvulling op onze eigen webshops in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Na de succesvolle introductie van onze collecties bij wehkamp.nl het afgelopen jaar, was dit een logische vervolgstap’’.

Eigen webshops
Naast deze online samenwerkingen wil WE Fashion zich verder ontwikkelen op het gebied van eigen webshops. Begin 2014 lanceert WE Fashion webshops in Oostenrijk en Zwitserland. Hierbij wordt een nieuw online platform ontwikkeld waarin online en offline winkels volledig geïntegreerd zijn. Klanten hebben dan de mogelijkheid om online aankopen op te halen en te retourneren in de fysieke WE winkels.