TOP

Waarom is Karl Heinz Müller in Amsterdam?

Het is zaterdagavond 15 januari 2011 en in het pand van Bread & Butter aan de Amsterdamse Looiersgracht vindt een wel heel geraffineerde prelude op de Kleine Fabriek plaats.

Aanwezig zijn enkele tientallen genodigden: vakpers en een handvol leveranciers uit het Nederlandse kindermodesegment, waaronder Scotch & Soda, Tumble ‘n Dry en Imps & Elfs. Karl Heinz Müller, directeur van Bread & Butter vertelt over de doorstart van zijn kindermodebeurs komende zomer in Berlijn. Na beraad ondermeer in Amsterdam afgelopen seizoen is het zeker voor de organisator: een grootse Duitse kindermodebeurs onder de naam Youngstars zal er komen.

Zieltjes werven 
Wie dus morgen op Kleine Fabriek denkt Karl Heinz Müller te zien tussen de bezoekers, heeft het goed. “We hebben ons bezoek aan Kleine fabriek kenbaar gemaakt, maar we komen geen zieltjes werven. Daar houden we niet van. We komen alleen sfeer proeven. Ik denk ook niet dat veel mensen mijn gezicht kennen. Dat is een prettige gedachte.”

Nederlandse deelname
Hoeveel Nederlandse labels er komende zomer van de partij zullen zijn? “Daar durf ik niets over te zeggen”, zegt Müller na afloop van de Amsterdamse meeting. “Zeker is dat we in totaal minstens 200 labels nodig hebben om een goed kindermodeplatform te vormen. Youngstars moet de belangrijkste kindermodebeurs van Europa worden”, besluit Müller, “met Pitti Bimbo gaan we geen strijd aan. Wij willen de leading street & denimbrands uit Europa, de VS en Japan.”

Lees meer over Kleine Fabriek op Bengels