TOP

Waalwear Men verandert naam in Van Gils Fashion

Opnieuw nieuws uit de koker van Van Gils. Het Brabantse mannenmodebedrijf verandert de naam Waalwear Men naar Van Gils Fashion. De focus ligt daarmee volledig op het merk.

Waalwear Men bestond van oudsher uit een portfolio van merken, welke we de afgelopen jaren stapje voor stapje hebben afgebouwd”, legt ceo van Van Gils Fashion, Robert Meijer, uit. “Zo zijn we afgelopen verkoopseizoen gestopt met Jaguar, zodat de focus volledig op Van Gils komt te liggen.” Dit is volgens Meijer te zien aan de nieuwe uitstraling van het merk. “De grootste veranderingen komen vanuit de collectie, als je kijkt naar de collectie die we op de Pitti Uomo in Florence en de Modefabriek showen, dan zie je een veel breder en vernieuwend beeld.”

Van Gils zet in op een eigentijdse kledingstijl ‘new formal’ waarvan ‘the New Suit’ een onderdeel is, denk dan een goede jeans of een chino met een slank gesneden colbert. Meijer: “De collectie bestaat uit een Informal en een Formal-lijn, die onderling op elkaar zijn afgestemd met een gecoördineerde collectie die bestaat uit kostuums, colberts, jeans, chino’s en knitwear en een kwalitatieve Outerwear collectie. Verder brengen we een enorme collectie overhemden met een goede prijs-kwaliteitverhouding.”

Luxelijn
Dan is er de luxere lijn binnen de collectie ‘Van Gils Forty-eight'(het oprichtingsjaar) met hoogkwaliteit stoffen en garens. De kostuums zijn geproduceerd met een full canvas methode, waar natuurlijke materialen als paardehaar en katoen als belangrijke bouwstenen gelden.”

Peter van Holland
De merken Van Kollem en Peter van Holland blijven overigens wel binnen het merkenportfolio bestaan. “Het zijn geen merken waarvoor we marketingactiviteiten organiseren”, zegt Meijer. “Peter van Holland is door de lage inkoopprijs en marge een goed merk om, met name tijdens de uitverkoop, naast Van Gils te verkopen. Ondernemers kunnen er in deze tijd geld mee verdienen. Zo hoeven ze met Van Gils geen acties te voeren en blijft de marge op peil.”