TOP

Vente-Exclusive.com verovert nu ook Nederland

Webshop Vente-Exclusive.com was al de Beste Webshop van Belgiƫ, maar boekt nu ook succes in Nederland. Vente-Exclusive.com is 17 september in Bussum verkozen tot Logistieke Webshop van het Jaar.

Woensdag 17 september 2014 werden de winnaars van de verkiezing Logistieke Webshop van het Jaar bekend gemaakt in ‘t Spant in Bussum. Zowel de publieksprijs als de juryprijs ging naar Vente-Exclusive.com. Het Belgische bedrijf liet runner-ups Coolblue en HelloFresh met lege handen achter.

Het publiek had tot en met dinsdag 16 september de mogelijkheid om te stemmen op één van de drie genomineerden (Vente-Exclusive.com, Coolblue en HelloFresh). Circa 4.000 consumenten brachten hun stem uit, waarvan Vente-Exclusive.com dus de meeste stemmen kreeg. Ook de jury koos voor Vente-Exclusive.com, omdat de webshop een waardevolle samenwerking is aangegaan met de leveranciers, en duurzame bedrijfsvoering centraal staat.

Concept

Vente-Exclusive.com biedt drie miljoen leden in Nederland en België dagelijks circa vier exclusieve sales aan. Alleen leden kunnen van deze sales gebruik maken. Producten van bijvoorbeeld Marlies Dekkers, Diesel en Björn Borg worden op Vente-Exclusive.com een aantal dagen tegen hoge kortingen aangeboden. Dit kan doordat het om stock gaat en de webshop geen eigen voorraad heeft. De merken houden hun stock vast tot de sale voorbij is, en leveren dan wat daadwerkelijk besteld is. “Wij verkopen de stock als retailer voor de merken en ontvangen hierover een bepaalde marge. Een win-win-win voor ons, de merken en de consument dus”, zei ceo Peter Grypdonck eerder in een interview met Textilia. Lees hier het hele interview.

Oordeel

De jury roemde de gedurfde keuzes van Vente-Exclusive.com, zoals een klein aanbod en langere levertijd (tot soms wel twee weken). Daarnaast vonden zij de nauwe band met logistieke partners een grote pre. Door die samenwerking wordt het logistieke proces continue verbeterd, aldus de jury. Op het gebied van duurzaamheid scoorde Vente-Exclusive door het voorkomen van verspilling bij de inkoop, ruimte voor logistieke efficiëntie bij levertijden en zonnepanelen op het dak van het distributiecentrum.

Jury

De juryleden zijn afkomstig uit de e-commercewereld en de wetenschap, en is onafhankelijk van de organisatie. De Logistieke Webshop van het Jaar is een initiatief van Simtrec, E-sharp en de Vereniging van Logistiek Managers. De jury bestond dit jaar uit Egbert Guis (TNO), Bart ter Steege (Jungle Minds), Paul Haagh (Groenewout), Harold Krikke (UvT) en Emile van Rijn (EVO).

Futurumshop.nl was vorig jaar de Logistieke Webshop van het Jaar.

Benieuwd hoe Vente-Exclusive.com het publiek wist te winnen? Lees het interview met ceo Peter Grypdonck!