TOP

V&D start met kinderkleding in Duitsland

V&D is in baby- en kinderkleding flink gegroeid. Deze maand start het Duitse warenhuisconcern Karstadt met de verkoop van V&D kinderkleding in de vestigingen in Berlijn en Stuttgart.

Flinke investeringen in de collectie, de onlineshop en de stenen vestigingen leggen het warenhuis geen windeieren. Voor het vijfde jaar op rij is het V&D gelukt om sterker te groeien dan de markt, blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau GfK over 2011. Ook het marktaandeel van het warenhuis ten opzichte van de concurrenten steeg.

V&D is in de segmenten babykleding en kinderkleding het meest gegroeid. De categorie babykleding laat de allergrootste groei zien met 20%, tegenover een markt die vorig jaar daalde met 6%. Ook in de kindermode realiseert V&D 13% groei ten opzichte van de markt.  V&D presteert in het totale segment mode 6% beter dan de markt, die met 3% daalde in 2011. Ook de categorie accessoires doet het goed, waarbij V&D bijna 10% meer omzetgroei laat zien dan de markt.

Volgens de nieuwste plannen gaat V&D voet over de grens zetten met kindermode. Deze maand start het Duitse warenhuisconcern Karstadt met de verkoop van V&D kinderkleding in de vestigingen in Berlijn en Stuttgart. Bij succes wordt de verkoop van de V&D kindermerken uitgebreid naar meer Duitse vestigingen van Karstadt en op Karstadt.de. Meer details zijn niet bekend gemaakt.