TOP

Uitgelicht: webshop Mannennu.nl

Textilia neemt regelmatig een webshop onder de loep. Dit keer is dat de mannenmodesite Mannennu.nl. Oprichters Mariëlle en Niels Baars: "Service is belangrijk bij ons. We rekenen geen verzendkosten en als er iets is, dan bellen we de klant."

Hoe ontstond het idee om met de webshop Mannennu.nl te starten?
“We vonden dat er nog niet echt een webwinkel was waar je makkelijk online te kopen basickleding kon krijgen. Vanuit dat idee hebben we onze winkel opgezet. Daarbij vinden wij service belangrijk: geen verzendkosten bijvoorbeeld. Mensen zoeken online veel op merk, vandaar dat we gekozen hebben om met bekende merken te werken. Uiteindelijk hebben we onze basicassortiment wel uitgebreid, maar dat komt omdat we weten dat de merken die wij voeren een goede maatvoering hebben. Als je een altijd een L hebt dan kun je ook gewoon een L bestellen.”

Wat is jullie achtergrond?
“Mijn man en ik hebben alle twee HBO Marketing gestudeerd en een tijd in de retail gewerkt, onder andere als bedrijfsleider.”

Waarom een webshop?
“Internetwinkelen neemt een vogelvlucht en dit zal alleen maar sterker gaan worden. Dat betekent niet dat de winkels gaan verdwijnen, ze zullen een andere functie gaan krijgen. Gelukkig zien retailers met een winkel ook steeds meer in dat internetwinkelen ook hen kansen biedt. En misschien moeten meer webwinkels wel gaan nadenken over een fysieke winkel.”

Waarom verkopen jullie deze merken?
“De man van nu vraagt meer dan alleen mooie producten, kwaliteit en authenticiteit zijn belangrijk. Deze merken bieden allemaal wat meer dan standaard.”

Hoe regel je de backoffice?
“We hebben een kantoor/opslag op een bedrijventerrein, vanuit daar versturen we dagelijks bestellingen. Daarbij is de service belangrijk:  voor vijf uur  besteld is dezelfde dag nog versturen en wij rekenen geen verzendkosten. We reageren ook snel op vragen van klanten en onderhouden we graag persoonlijk contact. Dus niet altijd per mail, maar ook gerust even bellen met een klant als er iets aan de hand is.”

Wat is het doel?
“Meer naamsbekendheid, het uitbreiden van het assortiment en merken en wellicht in de toekomst nog meer merken.”