TOP

Top 12 best gelezen mannenmode artikelen van 2015

Welke mannenmodeberichten zijn het best gelezen op Textilia.nl in 2015? Uit onze statistieken blijkt dat vooral retailnieuws en mannenmodemerken het best gescoord hebben.

1. Thom Broekman en De Rode Winkel failliet verklaard

Donderdag 15 januari zijn de modeketens Thom Broekman en De Rode Winkel failliet verklaard. Net bedrijf boekte in 2014 een verlies van 1 miljoen euro en vroeg als gevolg daarvan zelf een faillissement aan.

 

2. Robert Meijer vertrekt bij Van Gils; nieuwe ceo bekend 

Eind oktober wordt bekend dat Robert Meijer niet langer de ceo van is Van Gils. Zijn opvolger is Harry van der Zee, die daarvoor ceo was van het bedrijf Micro Fashion.

 

3. Thom Broekman (60) maakt doorstart met drie filialen

Twee weken na het faillissement van Thom Broekman, wordt bekend dat de modeketen een doorstart maakt. Oud-directeur Thom Broekman wordt de nieuwe eigenaar van de drie Utrechtse filialen die een doorstart maken. 

 

4. Trend mannenmode winter 2015-2016: Manchild

Volgens trendforecaster Jan Agelink zien we in de wintercollecties van 2015-2016 een ode aan het ‘grote kleine kind’. Grote speelse prints, strepen, cijfers & letters en hier en daar wat trompe-l’oeuil effecten zijn enkele uitingsvormen van deze trend.

 

5. Fokke de Jong koopt aandelen Suitsupply terug

Dat Suitsupply-oprichter Fokke de Jong zijn aandelen terugkoopt van de eigenaren van de McGregor Fashion Group, is groot nieuws. Een kleine twee weken later wordt bekend dat Suitsupply 35 miljoen euro heeft geleend van de Amerikaanse investeerder H.I.G. Capital.

 

6. Klantenbinder: Van Westen mannenmode verhoogt omzet door selfie-actie*

Van Westen mannenmode weet als geen ander nieuwe technieken in te zetten om klanten aan zich te binden. In samenwerking met het social media bureau Eazier zet de Zeeuwse winkel een Facebook-actie op speciaal voor jonge stellen met trouwplannen. De meest originele inzending kreeg zijn hele trouwpak vergoed.

 

7. Opnieuw ophef over campagne Suitsupply

Wanneer begin 2015 de nieuwe campagne van Suitsupply verschijnt, ontstaat er opnieuw ophef. In de advertenties zijn topless vrouwen te zien en niet iedereen is daar even blij mee.

 

8. Grote Nederlandse merken afwezig bij Pitti Uomo *

Op de zomereditie van de belangrijke mannenmodebeurs Pitti Uomo zijn voor het eerst grote modemerken als G-Star en Chasin’. Het zijn vooral wat kleinere Nederlandse labels die dat seizoen kiezen voor de beurs. 

 

9. Nog twee winkels Thom Broekman gered

 Na drie Thom Broekman-winkels die een doorstart hebben gemaakt, wordt in februari 2015 bekend dat nog twee winkels van deze modeketen worden gered. Ze worden overgenomen door de nieuwe start-up ‘Marc Edwards’. 

 

10. Over vijf jaar maakt geen enkele traditionele winkelier nog winst’

De ceo van Coolblue Pieter Zwart zegt in de septembereditie van Retailtrends, waarvan hij gasthoofdredacteur is, dat er weinig toekomst is voor de traditionele winkelier.

 

11. Nieuwe mannenmodezaak Heeren van Rinsma opent deuren

Na zich maar liefst 126 jaar exclusief op de vrouwenmode te hebben gericht, opent Rinsma Fashion in het Friese Gorredijk op donderdag 20 augustus 2015 een mannenmodezaak: de Heeren van Rinsma.

 

12. Mannenmode op Modefabriek: vooral feestje voor bekende merken

Textilia brengt verslag uit van de mannenmodemerken op De Modefabriek. “De pers en bloggers komen wel, maar de winkeliers blijven wat achter,” merk zij op.