TOP

Thuiswinkelawards voor Avantisport.nl en voetbaldirect.nl

29 Nederlandse webwinkels zijn onderscheiden als beste in hun categorie tijdens de Nationale Thuiswinkel Awards 2010. Onder de prijswinnaars waren ook twee webwinkels op sportief gebied. Avantisport.nl en voetbaldirect.nl waren de gelukkigen.

Avantisport.nl mocht zich de winnaar noemen in de categorie Schoenen & Sport Groot. De webshop profileert zich met de slogan ‘Sportief de goedkoopste’ en biedt kleding, schoenen en accessoires voor een groot aantal sporten. Bij Avantisport.nl in Alphen aan den Rijn werken 17 mensen.

Directeur Cees Antoni is blij met de award. “Het is natuurlijk altijd leuk als je een prijs wint. Wij zijn in vergelijking met andere webwinkels nog een relatief jong bedrijf. We bestaan nog maar tweeënhalf jaar en dan verwacht je niet dat je er meteen met een prijs vandoor gaat. Maar als je eenmaal door de voorrondes bent, dan wil je natuurlijk winnen ook”, zegt Cees Antoni voor wie de prijs het bewijs is dat Avantisport.nl op de goede weg is. “We groeien enorm, dus het was al duidelijk dat ons concept werkt, maar deze prijs bevestigt dat nog eens. Ik ben benieuwd naar het juryrapport. Ik zou graag weten wat ze goed vinden en wat niet zodat we de site nog verder kunnen verbeteren.”

 

Voetbaldirect.nl

De prijs in de categorie Schoenen & Sport Klein ging naar voetbaldirect.nl. De online voetbalshop is voortgekomen uit de site tennisdirect.nl en biedt een uitgebreid aanbod aan onder meer schoenen en kleding voor spelers, keepers en scheidsrechters. Ook is er een fanshop en kunnen voetballiefhebbers hier terecht voor tassen, ballen en trainingsmaterialen. Een blik op de website laat zien dat men bij voetbaldirect.nl blij is met de prijs. ‘Beste webwinkel. Bedankt voor je steun!’ opent de website om als dank voor de stemmen tot zaterdag 2 april geen verzendkosten te rekenen.

“Dit is heel leuk, ik ben erg blij dat we gewonnen hebben. We bestaan nog maar een jaar en nu al hebben er zoveel klanten op ons gestemd dat we deze prijs hebben gewonnen”, zegt commercieel directeur Guido Koekkelkoern. De Thuiswinkel Award ziet hij als een middel om bezoekers van de site te laten zien dat ze deze kunnen vertrouwen. “Voor nieuwe bezoekers is dat belangrijk, het haalt de twijfel weg.”

Het snelle succes van voetbaldirect.nl is volgens Guido Koekkelkoern vooral te danken aan de tien jaar ervaring die men heeft opgedaan met de site tennisdirect.nl. “We weten wat de consument wil. We zijn geen uitverkoopsite, maar richten ons op de individuele voetballer die het nieuwste van het nieuwste wil. We zijn een echte voetbalwebsite en verkopen van de goedkoopste tot de duurste merken. Bovendien kunnen mensen bij ons hun schoenen of shirt laten personaliseren. Ze vinden het leuk om net als de toppers hun naam erop te hebben.”

 

Gala-avond

Consumenten konden tussen 17 januari en 1 maart een stem uitbrengen op hun favoriete webwinkel. Tegelijkertijd beoordeelde de jury alle deelnemende webwinkels. De nominaties zijn tot stand gekomen op basis van de kwalitatieve beoordeling in combinatie met het aantal stemmen. De publieksprijzen zijn onderverdeeld in ‘Groot’ en ‘Klein’. Bedrijven die jaarlijks meer dan één miljoen euro omzetten of langer dan vier jaar bestaan, vallen in de categorie Groot. Overige webwinkels vallen in de categorie Klein.

De 29 winnaars van de Thuiswinkel Awards werden vorige week gehuldigd tijdens de traditionele gala-avond in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. Ed Nijpels, voorzitter van thuiswinkel.org, sprak de ruim zeshonderd aanwezigen toe: “De winnaars van de Thuiswinkel Awards 2010 laten zien dat ze ook in moeilijke tijden weten wat de klant wil en hier actief op inspelen. Dat is kenmerkend voor de hele thuiswinkelbranche, die ondanks de economische crisis groeicijfers blijft boeken die ronduit positief zijn te noemen. In deze tijd zullen veel branches en bedrijven tekenen voor een gemiddelde groei van 19 procent in het afgelopen jaar.”