TOP

Samen sterk: Skins en Li Ning

Skins en Li Ning hebben elkaar gevonden. Het Australische en het Chinese merk gaan samen de compressiekleding van Skins op de Chinese markt brengen onder de naam Li Ning Skins.

Voor Skins betekent de samenwerking met Li Ning de mogelijkheid om de Chinese markt te betreden. Skins, actief op de snel groeiende markt van technische compressiekleding, is hiermee naar eigen zeggen het eerste merk op dit gebied dat verkrijgbaar is in China. Skins is leverancier van compressiekleding en therapeutische kleding voor meer dan 150 sportteams en individuele sporters in meer dan vijftien sporten.

De samenwerking en distributieovereenkomst met Skins behelst de exclusieve verkoop van Skins compressiekleding in winkels en via het internet. Li Ning heeft meer dan zevenduizend eigen winkels in heel China. “In Li Ning hebben wij de beste partner gevonden die er in China is. Na het succes op de Europese en Australische markt zijn we er nu klaar voor om ons op de hele Chinese markt te richten”, zegt Jaimie Fuller, CEO van Skins International Trading AG. “Aan de andere kant geven onze unieke producten Li Ning een positief imago op het gebied van technische kleding.”

Li Ning is in China de grootste producent van sportartikelen als kleding, schoenen en accessoires. Het merk heeft de ambitie om tot de vijf grootste sportmerken ter wereld te behoren in het jaar 2018.