TOP

Supertrash ontwerpt WK-jurkje Bavaria

Goed nieuws voor de vrouwelijke aanhangers van het Nederlands elftal. Bierbrouwer Bavaria lanceert de DutchyDress, het eerste WK-item dat ooit gemaakt is speciaal voor vrouwelijke supporters. Weer eens wat anders dan een Ruud Gullit-pet of Leeuwenhose.

De DutchyDress is een oranje jurkje dat in opdracht van Bavaria is ontworpen door het populaire SuperTrash. Het schijn dat vrouwen tijdens het WK net zo veel naar voetbal kijken als mannen. Bovendien koopt meer dan 50% van de vrouwen bier.

De DutchyDress is een jurkje van oranje tricot met rood/wit/blauw koord en is volgens Bavaria ‘zo ontworpen dat het iedereen past en iedereen staat’. Het kan op verschillende manieren gedragen worden: als jurkje, als tuniek, met lage hals voor of achter, kort of lang.

Sylvie van der Vaart
Bavaria heeft met Sylvie van der Vaart de voetbalvrouw der voetbalvrouwen gescoord als gezicht van de oranje jurk. ”Het is een goede zet van Bavaria om ook eens aan de vrouwelijke supporter te denken”, zegt Van der Vaart op de Bavaria-site. “Dit is een goed item om in je koffer te stoppen voor Zuid Afrika. Ook voor in Nederland, als we met de vrouwen voor een groot scherm zitten, vind ik het onwijs leuk om allemaal de DutchyDress aan te doen. Ik ga de DutchyDress straks absoluut dragen.”

In de winkel
De DutchyDress is vanaf 26 april 2010 verkrijgbaar (zolang de voorraad strekt) in alle supermarkten in een passende verpakking met acht blikken Bavaria 33cl en ook op de webshop. Het jurkje is te zien in de Bavaria-commercial die vanaf 19 mei wordt uitgezonden op televisie.