TOP

Stijlmodehuis Blijdesteijn opent nieuwe winkel

Eindelijk is het zover. Aanstaande zaterdag 18 februari opent Stijlmodehuis Blijdesteijn het nieuwe winkelpand in Tiel. Op een oppervlakte van 3500 vierkante meter verkoopt het modehuis 250 merken in het midden- en hoogsegment.

Eigenaar Franklin van Blijdesteijn verwacht door de investering in de nieuwbouw en het assortiment een toename van de omzet en een groei van 55 naar circa 65 medewerkers. Met zijn nieuwe winkel wil Blijdesteijn tegenwicht bieden aan de verschraling van binnenstad: “Wij hebben mede op basis van een rijk verleden een bijzondere uitstraling en zijn daarin onderscheidend. Omdat wij dat ook in de toekomst willen blijven groeien, is er fors in nieuw pand geïnvesteerd.”

Duurzaam
Bij de ontwikkeling van de nieuwe winkel werkte Blijdesteijn samen met Blocher & Blocher uit Stuttgart en Klunder Architecten uit Rotterdam die het pand ontwiepen. Zij paste nieuwe  technieken toe waardoor een bijzondere winkel werd gerealiseerd. Zo komt door de toepassing van koude- en warmteopslag het energieverbruik 50 procent lager uit en leveren de roltrap en lift energie terug aan het net. Door het gebruik van plastic in vloeren (zogenoemde bubble decks) zijn minder dragende constructies nodig waardoor het ruimtelijk effect wordt vergroot. De organisch vormgegeven winkel kent alleen ronde vormen. Op de eerste etage is ook een lunchroom, Steijl, met 40 plaatsen gevestigd.

Investering
Behalve uit Tiel en omgeving trekt Stijlmodehuis Blijdesteijn van oudsher klanten uit andere regio’s. Blijdesteijn: “Wij zijn een local hero met een landelijke uitstraling. Het feit dat wij er in tegenstelling tot veel andere winkels nog steeds voor kiezen om te investeren in een breed assortiment en unieke merkencollectie heeft daar zeker mee te maken. Net als de centrale ligging en onze keuze voor beter opgeleide medewerkers die de klanten advies op maat geven en met hen een persoonlijk contact opbouwen.”