TOP

Scotch & Soda lanceert nieuw winkelconcept

Scotch & Soda heeft op Bread & Butter een nieuw winkelconcept voor hun label Maison Scotch en Scotch & Soda gepresenteerd. Ook wil het merk meer investeren op het gebied van marketing en wil het nieuwe markten betreden. Dit meldt TextilWirtschaft.

Het Nederlandse modebedrijf Scotch & Soda heeft tijdens de beurs Bread & Butter in Berlijn een nieuwe winkelmodule gepresenteerd.

Nieuw concept
Het nieuwe concept voor Maison Scotch is Scotch & Soda is flexibeler. Roel Vermeulen, hoofd international sales van Scotch & Soda: ”We maken gebruik van kleinere wanden, waardoor we minder winkeloppervlak nodig hebben.’’

Marketing
Naast het nieuwe concept wil Scotch & Soda investeren op het gebied van marketing. Het bedrijf heeft hiervoor een nieuwe merkdirecteur aangenomen die voorheen voor het merk Acne heeft gewerkt. Vermeulen: ”Vroeger waren we erg terughoudend in de communicatie. Wij geloven dat het tijd is om dat te veranderen.’’ De focus komt meer op social media terecht, en ook beroemdheden gaan ingezet worden om het merk te promoten.

Nieuwe markten
Verder wil Scotch & Soda nieuwe markten betreden. Het label heeft nieuwe franchise samenwerkingen gestart in China, Brazilië en Mexico. Het merk wil in China meer dan 30 verkooppunten hebben.