TOP

Replay start jeanswebshop en verklapt omzet 2008

Het Italiaanse modebedrijf Fashion Box, bekend van Replay, Replay & Sons en We are Replay, moest in 2008 een omzetdaling van 3% noteren. Goed nieuws is dat het bedrijf dit voorjaar een Replay-webshop opent.

Het Italiaanse Fashion Box, moederbedrijf van Replay, maakt officieel geen jaarcijfers openbaar. Directeur Gaetano Sallorenzo deed echter een boekje open in een gesprek met de Italiaanse economische krant Il Sole 24 Ore. De omzet van Fashion Box kwam in 2008 op ruim 300 miljoen euro, dat is zo’n 3% minder dan het jaar ervoor. Met name de resultaten in de laatste maanden van 2008 hebben de omzet gedrukt, toen detaillist en consument massaal de hand op de knip hielden. Volgens Sallorenzo wordt er door de wereldwijde crisis voor volgende winter zo’n 20% minder ingekocht door klanten. Hij geeft echter aan dat het bedrijf gezond is en geen schulden heeft, dus wel tegen een stootje kan. De focus ligt de komende tijd op expansie in Azië, met name China en Zuid-Korea. Ook opent in het voorjaar een Replay webshop. Het bedrijf is nog in overleg of de webshop alleen Italië gaat bedienen of wereldwijd gaat opereren.