TOP

Pitti Uomo trekt weer recordaantal bezoekers *

De groei van de mannenmodebeurs Pitti Uomo lijkt niet te stoppen. De afgelopen editie trok opnieuw meer bezoekers dan voorheen. Karin Kostense van mannenmodemerk WAHTS: "Voor ons was deze Pitti nog beter dan de vorige keer."

De Pitti, die van 12 januari tot en met 16 januari werd gehouden in Florence, kende niet alleen een recordaantal deelnemers van 1.219 merken, ook het aantal bezoekers groeide wederom. Zo bezochten bijna 24.800 buyers de beurs; dat is 4% meer ten opzichte van vorig jaar. In totaal stond de teller op 36.000 bezoekers. 

Ook bezochten dit seizoen meer Nederlandse buyers de 89ste editie van Pitti Uomo. Op de Spaanse inkopers na (+20%), groeide het aantal buyers uit Nederland – samen met die uit Duitsland – het hardst (+14%).

Internationale contacten

Karin Kostense, mede-eigenaar van mannenmodemerk WAHTS, merkte ook al tijdens de beurs de vele aanwezige Nederlanders. Net als veel standhouders uit Nederland, waren haar partner Ulex Kostense en zij erg tevreden over deze editie. “Voor ons was deze Pitti nog beter dan de vorige keer. Dit komt ook omdat we er voor de zevende keer stonden en goede banden hebben opgebouwd met de klanten die we er steeds weer zien. Zo zijn we heel ver gekomen met de Parijse warenhuis Le Bon Marché en daar zijn we heel blij mee.”

Dat de Pitti vooral een goede plek is om internationale contacten op te doen blijkt ook als we Poyan Rahimzadeh, sales & marketing director van het Nederlandse label Black Rabbit spreken: “We hebben veel aandacht van internationale retailers gekregen. Zo zijn Motofumi ‘Poggy’ Kogi van de Japanse winkel United Arrows en de mannen van het Britse End Clothing langsgeweest. We mogen dus niet klagen.”