TOP

Otto maakt reclame via winkelpanden

Postorderbedrijf Otto gaat haar doelgroep via winkels aanspreken. Met het zogenoemde Shopvertising-concept, waarbij winkelend publiek via hun mobiele telefoon kortingscoupons van Otto.nl ontvangen, hoopt het online warenhuis haar brede doelgroep beter te kunnen benaderen.

Lege etalageruimtes benutten en je dienstverlening onder de aandacht brengen: met shopvertising, het nieuwe outdoor medium, slaat webwinkelketen Otto twee vliegen in één klap. Met deze interactieve vorm van reclame ontvangen mensen die tijdens het winkelen een Ottoscherm passeren, een kortingcoupon op hun mobiele telefoon. Deze bon wordt via bluetooth verstuurd en kan op de website van Otto worden ingeleverd. “We bieden een keiharde korting als deze mensen op de site bestellen”, laat Otto teammanager Ineke Savenije in een persbericht weten. Met deze vorm van interactieve media probeert Otto, die naast mode ook producten in onder anderen de categorieën wonen, elektronica en witgoed verkoopt, haar brede doelgroep beter te kunnen bereiken.

Bereik
Retailspecialist Hypsos en telecommunicatiespecialist Telecoi tekenden voor zowel het concept als de realisatie. Hypsos zegt dat het in een week tijd ongeveer vijftig etalages kan inrichten en samen met Telecoi voorzien van apparatuur. “Vermenigvuldig vijftig etalages met zo’n 3.500 aanbiedingen die dagelijks per gsm gestuurd kunnen worden aan passanten, dan kom je bij een gemiddelde etalageduur van 8 weken al gauw op zo’n 8,5 miljoen contactmomenten. We weten uit eerdere projecten dat de conversie daarvan boven de 10 % zal liggen”, aldus Henk Schevers van Hypsos.