TOP

Nu in Textilia #5: Bodyfashion

In Textilia 5: een interview met Monique Zeegers over conceptmatig denken als antwoord op de grilligheid van de consument. Verder: praat mee over de stelling 'Luxe verpakking is een investering waarmee je je als bodyfashiondetaillist kunt onderscheiden'. En in de rubriek Winkelier een Hellen van der Laan, filiaaldirecteur van Livera in Overvecht, over feeling met de winkelvloer.

Topinterview: Monique Zeegers
Het Nederlandse Zetex Body Favourites BV scoorde afgelopen seizoen met de nieuwe lijn Miss Blackbirdy, een samenwerking met  lifestyleproducenten. Algemeen directeur Monique Zeegers over conceptmatig denken als antwoord op de grilligheid van de consument.

Marktcijfers bodyfashion
De bestedingen aan bodyfashion zijn in het zomerseizoen 2011 (april-september 2011) licht gedaald ten opzichte van de zomer ervoor. Dat blijkt uit cijfers van GfK Panel Services. De daling komt vooral doordat er minder stuks werden gekocht want het gemiddeld bestede bedrag steeg wel. Lees de achtergronden in Textilia.

Profiel: Vereniging Bodyfashion Nederland
De Vereniging Bodyfashion Promotion en de Stichting Bodyfashion Tradefair zijn voortaan één: Vereniging Bodyfashion Nederland. Het bestuur kiest voor het clubgevoel en werft leden onder ‘merk-waardige’ detaillisten en leveranciers. De missie: de consument weer de rustige speciaalzaak in lokken.

E-business: Wat werkt op social media?
De mogelijkheden om je via social media te profileren zijn oneindig.Maar vaak schrikt dat kleinere ondernemers juist af. Vandaar dat we nog eens op een rijtje zetten hoe je op een vrij eenvoudige manier Facebook of Twitter kunt inzetten om klanten aan je te binden.

De case: Instant klantbeleving
Met Baci introduceerde Melanie Wynia van agentschap Zwoel een bodyfashionlabel van formaat. Het totaalconcept lijkt de oplossing voor detaillisten die op zoek zijn naar instant klantbeleving. “Het moet tot in de puntjes kloppen.”

Close-up: Carlo Zeegers
In elke Textilia zitten we boven op de huid van een modeprofessional. In dit nummer beantwoordt Carlo Zeegers (46), mede-eigenaar van Zeegers Fashion Specialities, onze persoonlijke vragen.

Van alle kanten: :Luxe verpakking = meer omzet
Net dat stapje meer doen voor de consument vertaalt zich zichtbaar in hoe je producten verpakt. Geen plastic wegwerptasjes, maar satijnen strikken en bedrukte draagtasjes inclusief glimmend logo. Vraag is natuurlijk: doen die toeters en bellen ook iets voor de inhoud van de kassa? Praat mee over de stelling: Luxe verpakking is een investering waarmee je je als bodyfashiondetaillist kunt onderscheiden.

Inkoopgids bodyfashion winter 2012-2013
Sfeer en beleving lopen als een rode draad door deze editie van Textilia. De trendpagina’s die Guus Schlatmann maakte, zullen absoluut helpen bij het neerzetten van een of meer lifestylewerelden in je winkel. Zelfs de eco-awareness van het thema Barren Beauty is prima te combineren met het speelse sexy thema Seductive Sweetness. Het geheim schuilt in de details!

Dossier Samenwerken: Win-winsituatie door expertise delen
Van lokale initiatieven tot wereldwijde verbanden: samenwerkende winkeliers verhogen hun omzet. Het moet wél de tijd krijgen om te ontwikkelen en er moet genoeg professionele energie in worden gestoken. De vraag is: hoe doe je dat?

Spot op: Wonderbra
Nu push-upbeha’s meer regel dan uitzondering zijn, is het nauwelijks voorstelbaar dat de sexy push-upbeha van Wonderbra in de jaren negentig een gat in de markt was. Een innovatie die alom navolging kreeg. Maar ook Wonderbra ontwikkelt nog steeds nieuwe producten.

Winkelier: ‘even in een warm bad’
Hellen van der Laan, filiaaldirecteur van Livera in Overvecht, houdt graag feeling met de winkelvloer. Zakelijke ambitie en toewijding aan de klant gaan bij haar hand in hand. “In deze tijden komt het echte ondernemen om de hoek kijken.”

Geen abonnement? Bekijk het overzicht van onze aanbiedingen of vraag een proefnummer aan.