TOP

Stefan van de Berg nieuwe marketingbaas van Girav

Het Nederlandse T-shirtlabel Girav heeft Stefan van den Berg aangetrokken voor de functie van chief marketing officer (cmo). Hij was eerder betrokken bij Autotrack, Funda en medeverantwoordelijk voor de marketing van diverse radiostations.

Girav, het online kledingmerk dat bekend is van de lange T-shirts voor mannen, wil een leidende positie in andere landen realiseren, vooral in Europa. De nieuwe cmo Stefan van den Berg focust zich daarop, meldt het bedrijf in een persbericht. Daarnaast gaat Van den Berg de propositie en het merk verder aanscherpen.

Funda

Volgens Jopie Geerts en Erik de Weerd, oprichters en eigenaren van Girav, is Van den Berg een ervaren marketingman met een breed netwerk in binnen- en buitenland, die zijn sporen heeft verdiend met het introduceren van online merken en concepten in nieuwe markten. Hij was onder meer betrokken bij de introductie en groei van Autotrack, Funda en mede verantwoordelijk voor de marketing van diverse radiostations, schrijft Girav in het persbericht. ‘Afgelopen 10 jaar was hij verantwoordelijk voor de introductie en succesvolle uitrol van de internationale datingsite Lexa.nl tot meest succesvolle datingsite in Nederland en de lancering van Max&Luna als populairste lifestyle community en E-commerce platform voor honden- en kattenliefhebbers.’

Loyale klanten

Van den Berg noemt Girav een merk met een sterke onderscheidende propositie, kwalitatief hoogwaardige producten en een grote groep loyale klanten. “Girav is hierdoor enorm gegroeid sinds de oprichting in 2010”, zegt hij. “Deze stevige fundering en de ‘online only’-propositie geeft veel mogelijkheden om snel verder te groeien. Bovendien is er al veel vraag uit het buitenland en kijk ik ernaar uit om samen met het enthousiaste team ook mannen in deze landen de voordelen van lange Girav shirts te laten ontdekken.”

Girav is wordt verkocht in 45 landen, waarvan Nederland en Duitsland in volume momenteel nog steeds de belangrijkste afzetmarkten zijn.