TOP

Nieuwe vrouwenmodemerken in Nederland [zomer 2019 deel 2]

Het nieuwe inkoopseizoen is hét moment voor de introductie van nieuwe merken in Nederland, al dan niet op de beurzen. Wij selecteerden 6 nieuwe vrouwenmodemerken voor zomer 2019.

Portraits

Portraits

Portraits is een nieuw label van de Yoek Fashion Group, specialist in plussize vrouwenmode. De premiumlijn Portraits is een verfijnde en minimalistische collectie, ontworpen met het oog op duurzaamheid en verder kijkend dan tijdelijke trends. In de collectie vind je vloeiende silhouetten in gedekte kleuren en vervaardigd van pure materialen, zoals wol en leer. Maar er wordt ook gewerkt met inventieve stoffen zoals lichtgewicht mesh en glanzend katoen. Premiumlijn Portraits is een aanvulling op de sublabels Yoek, Black Label (avondkleding) en Miss Y (young fashion).

Humility

Humility (1) Humility (2)

Maikel Horn Modeagenturen presenteerde op Modefabriek de nieuwste aanwinst: het Franse merk Humility. Het is een nieuw merk uit de stal van La Fée Maraboutée, dat bekend staat om de (mesh) jurken. Humility is een duurzame vrouwenmodecollectie in natuurlijke materialen als katoen, wol, linnen, viscose en zijde. Daarnaast vormen breisels een belangrijke pijler. De collectie wordt gekenmerkt door zachtheid, eenvoud en draagbaarheid. Hoewel het handschrift totaal anders is dan dat van La Fée Maraboutée, profiteert Humility wel van de commerciële expertise van het moederbedrijf.

Luxury

Luxury 2 Luxury 6

Luxury is het nieuwste merk van agentuur Bodewes Fashion, dat begint met de verkoop van de zomercollectie 2019. Het nieuwe Deense label mixt sport met mode, waarbij kleur, comfort en zachte stoffen belangrijk zijn. Van gele ruchesjurken met sportbiezen tot een logo sweatvest op een vrouwelijke jurk. Luxury was voorheen een sublabel van Nü Denmark, dat ook door Bodewes in Nederland wordt verkocht. Vanaf de zomercollectie 2019 wordt Luxury als zelfstandig markt in de markt gezet. Op Panorama Berlin en Modefabriek konden retailers al kennis maken.

Belloya

Belloya Belloya2

Belloya is een ‘real size’ modemerk voor curvy, zelfverzekerde vrouwen. Kenmerkend zijn de pasvorm, kwalitatieve stoffen en trendy silhouetten. Het merk is opgezet door Corneel De Maeyer en Maartje Van Doorn, die beide eerder voor de Belgische plussize moderetailer Paprika werkten. Belloya begon in eerste instantie als retailconcept, maar gaat zich nu richten op wholesale. Op de beurs Big Brands in het WFC Beursplaza is de collectie gepresenteerd.

Les Icônes

Les Icones (5) Les Icones (2)

Het nieuwe Nederlandse vrouwenmodelabel Les Icônes heeft eind juni haar webshopdeuren geopend. Het merk richt zich op vrouwen tussen de 28 en 55 jaar, die houden van modische, vrouwelijke items in een mooie kwaliteit. In de collectie vind je katoenen kanten blouses, stretch skinny jeans en lamsleren jasjes in kleine oplages. Het merk is vooralsnog alleen online te koop, in de eigen webshop en via Miinto. Verkoop via wholesale wordt voor de toekomst overwogen.

Selected People

Selected People (1) Selected People

Bestseller lanceerde op Premium in Berlijn het nieuwe uniseks streetwearlabel Selected People, dat een mix is van Scandinavische en Aziatische invloeden. De collectie bestaat uit functionele, duurzame en kwalitatieve stukken voor mannen en vrouwen in een klassiek kleurenpalet met marine, camel en offwhite. Het is de insteek om essentiële stukken te brengen waar je lang mee kunt doen. Selected People staat los van Selected Femme en Selected Homme en wordt als apart label in de markt gezet.

Nog meer nieuwe vrouwenmodemerken ontdekken? Twee weken geleden presenteerden we op textilia.nl nóg 6 nieuwe vrouwenmodemerken in Nederland.