TOP

Nieuw winkelconcept C&A?

Warenhuis C&A gaat de afdelingen van het warenhuis opnieuw indelen. Het traditionele gezin als doelgroep maakt plaats voor moderne familievarianten.

In de testwinkel in Hoofddorp komt een afdeling voor de twintiger, een afdeling voor de vrouw van 25 jaar met een kind en een afdeling voor de traditionele vrouw van rond de 45 jaar. Volgens C&A is het traditionele gezin; man, vrouw en twee kinderen, niet langer de norm anno 2011. Het warenhuis kiest als nieuwe doelgroep het moderne gezin dat kan bestaan uit homoseksuelen, alleenstaanden en allochtonen.  

Naast de vernieuwde indeling van het warenhuis introduceert C&A ook verbeterde kassa’s, etalages en ruimere pashokjes. Ook krijgt klantenservice meer aandacht. Medewerkers helpen de klanten bij het passen en hangen de kleding voor de klanten terug.

Wanneer C&A het nieuwe winkelconcept toepast in andere filialen in Nederland en Europa, is nog niet bekend. Het nieuwe concept wordt dit jaar nog verder getest.