TOP

Nieuw op Bread & Butter voor zomer 2012

Op de merkenlijst voor de volgende editie van Bread & Butter in Berlijn (4-6 juli) staan meer dan 100 nieuwe exposanten. De beurs is met ruim 600 exposanten ongeveer even groot als elk seizoen.

Nieuwe Nederlandse merken op Bread & Butter deze zomer zijn Blue Denim Lodge (Denim Base), Jack Flynn (Fire Dept at LOCK), Heart (Style Society), Filling Pieces (DOCK), Dickies Footwear (Sport & Street), schoenenmerken Blink en Bronx (Fashion Now), Fashionology en Rosa Maseda (Treasury). G-Star presenteert voor het eerst de Raw Essentials lijn in een aparte stand in de LOCK-hal.

Denim en street 

In de Denim Base is het verloop het minst groot met slechts enkele nieuwe namen, waaronder Tom Tailor Denim, Tom Tailor Polo, het eerder genoemde Nederlandse Blue Denim Lodge, Joop en Soccs. Streetfashion telt behoorlijk wat nieuwe namen, zoals Boy London, Underground, Silent Theory en Ragwear. Nieuw in Sport & Street zijn onder andere Clarks Sports, Clarks Originals, Jansport en Beck & Hersey.

LOCK en DOCK

Nieuw in LOCK zijn Lightning Bolt (een authentiek surf lifestyle merk) en AO CMS (witte kleding). DOCK verwelkomt voor het eerst Brooklyn We Go Hard en Pantheone, terwijl we in Fire Dept at LOCK nieuwe namen vinden, zoals Denim Demon Jeans, Pedaled (op fietsen geïnspireerdere urban wear) en Massaua (duurzaam mannenmerk).

Style

Nieuw in Style Society zijn Naf Naf, JC/DC, Cathrine Hammel en Blaque Label en in Fashion Now zien we onder meer Smash! en Love Forever voor het eerst. Nieuwkomers in Urban Superior Men zijn Won Hundred, Robert Graham en Essentiel en in Urban Superior Women is Cruciani de enige nieuwkomer.

Treasury

Ook de accessoireafdeling Treasury is er dit seizoen weer, met veel nieuwe namen en producten. Enkele uitspringers: Donkey Products  (urban gifts), Fujifilm Instax  (camera’s), Fine Ecodesign (houten radio’s), Inca Starzinsky (sieraden en shawls) Lapàporter (telefoon en laptophoesjes) en VuerichB (zonnebrillen gemaakt van skateboards).

Tempel

Er zou overigens sprake zijn van een nieuwe afdeling in Denim Base met de naam Tempel of Denim. Dit wordt een platform voor ongeveer 40 jeansmerken met de focus op jonge vrouwenmode, met merken als Mavi Jeans, Seven, 7 for all Mankind, Closed, Atelier La Durance en AG Adriano Goldschmied. Dit bericht is door de organisatie van Bread & Butter echter nog niet bevestigd.