TOP

Nieuw concept: TEES T-shirts

TEES is een nieuw T-shirtlabel dat werd opgericht door Josine Castelein. Uniek aan het label is dat alle shirts dezelfde, universele pasvorm hebben.

De Scandinavische ‘anti-fit’ is de inspiratiebron voor de pasvorm van TEES. Hierdoor kunnen zowel mannen als vrouwen uit de voeten met deze shirts. Textilia sprak oprichtster Josine Castelein

Wat houdt het concept van TEES in?
“TEES zijn universele T-shirts met dezelfde pasvorm voor dames als voor heren. De verschillen tussen dames- en herenkleding wordt steeds kleiner. Dat zien we op de catwalk, maar ook op straat. De androgyne look is niet meer weg te denken uit het straatbeeld.”

Wat is er bijzonder aan deze T-shirts?
“Er zijn al duizenden T-shirts ontworpen, maar nog niet een model zoals TEES. Dit ontwerp heeft verschillende twists, zoals een diagonale stofrichting, draaiende zijnaden en ontbrekende schoudernaden. Met name door dat laatste krijgt het shirt een vernieuwende fitting en wordt het draagbaar voor man en vrouw. Ook is er veel aandacht voor kwaliteit en een handgemaakte afwerking.”

In welke kleuren zijn ze verkrijgbaar?
“TEES komen in ‘raw nature’ kleuren. Om die natuurlijke tinten te realiseren zijn de stoffen meerdere malen speciaal behandeld.”

Voor wie is TEES? Welke klant zal zich aangetrokken voelen tot het merk?
“De uitingen van TEES zijn basic vormgegeven, herkenbaar en vooral toegankelijk. TEES zijn gemaakt voor een breed publiek. Ik heb het ontwerp, het logo, de website en het afleveringsproces zo universeel mogelijk gehouden.”

Wat is de verkoopprijs van TEES?
“De adviesprijs voor TEES is 24,95 euro, met een retailmarge van 2.2.”

Informatie:
Josine Castelein
info@tees-tees.com
www.tees-tees.com