TOP

Vlisco lanceert accessoirelijn

Het Nederlandse designhuis Vlisco presenteert tijdens Milaan Fashion Week en Paris Fashion Week zijn eerste tassen- en foulardcollectie. Actis, het bedrijf dat Vlisco in 2010 kocht, wil zich meer gaan oriënteren op de modemarkt.

Vlisco gaat voor de eerste keer sinds het bestaan de markt op met tassen en foulards. De collectie wordt tijdens Milan Fashion Week en Paris Fashion Week exclusief gepresenteerd en verkocht in de Ricardo Grassi showroom. Hiermee verruimt zij de doelstelling: naast wax print designs voor de  Afrikaanse markt, worden er nu ook eindproducten gemaakt voor consumenten van over de hele wereld. Atelier Vlisco is verantwoordelijk  voor het concept en design van de collectie. Hiervoor is samengewerkt met hoogwaardige producenten voor leer, jacquards en zijdedruk in Italië.

Kopen
De tassen- en foulardcollectie is vanaf januari 2014 wereldwijd te koop bij hoogwaardige on- en offline retailers. Volgens Elbert van Hunnik, Manging Director Vlisco Fashion & Collaborations, zijn er tot nu toe al veelbelovende reacties op de lijn. De winkelprijzen variëren van €190 tot €590 voor een foulard en van €490 tot €1.390 voor een tas. 

Vlisco
Vlisco ontwerpt en produceert sinds 1846 batik-achtige stoffen voor de Afrikaanse markt in een fabriek in Helmond. Tussen 2010 en 2013 is Vlisco sterk gegroeid vanwege de grote vraag naar de producten. Vlisco richt zich vooral op de Afrikaanse markt, ongeveer 90% van de inkomsten komt hier vandaan.