TOP

New Balance wil uitbreiden, Napapijri introduceert eco-lijn en Jack Wolfskin gaat aan de bal. [Nieuwsoverzicht]

De Franse Groupe Royer slaat handen ineen met New Balance, Napapijri produceert een Geographic-lijn alleen voor dames en Jack Wolfskin ziet een samenwerking met voetbalclub Liverpool wel zitten.

New Balance wil groeien

Het Amerikaanse sportmerk New Balance wil verder uitbreiden in Europa en heeft een overeenkomst gesloten met Groupe Royer voor de verkoop en distributie van het sportmerk in Frankrijk, Duitsland en de Benelux. New Balance Benelux is gevestigd in inkoopcentrum Brandboxx in Leusden en wordt in Nederland en België bij ongeveer 500 winkels verkocht. Medewerkers van New Balance in genoemde landen komen bij Royer in dienst. De Franse Groupe Royer (opgericht in 1945) is een familiebedrijf en een van de grootste schoenenconcerns van Europa. Royer heeft schoenlicenties van merken als Converse, Keds en Patrick Cox en is eigenaar van onder meer Kickers, Stephane Kélian (beide sinds 2007) en Von Dutch. Overigens blijft het Europese hoofdkantoor van New Balance alsmede de productielocatie in Flimby (beide in Groot-Brittannië) bestaan.

Napapijri introduceert eco-lijn voor dames
In aanvulling op de bestaande lijn Authentic introduceert Italiaans outdoormerk Napapijri voor winter 2010/2011 een nieuwe lijn: de Geographic-lijn. Deze stoere collectie alleen voor dames bevat items gemaakt van ‘eco-ripstop’: een materiaal dat volledig gemaakt is van gerecycled polyester. Napapijri Geographic bevat acht milieuvriendelijke jacks, warme gebreide vesten, gewatteerde jacks en sweaters, blouses en broeken onder andere gemaakt van kasjmier, nylon canvas en gelamineerd katoen. Het kleurenpalet varieert van paars en oranje met ton-sur-ton details tot neutraal offwhite en klassiek zwart en donkerblauw.


Jack Wolfskin aan de bal

Het gaat goed met outdoormerk Jack Wolfskin. Vorige week melden we al dat de verkoop steeg met 22 procent door grote vraag in Europa en Azië. En er zijn plannen om het aantal winkels uit te breiden naar Engeland, Italië, China en Korea. Bovendien is begin deze maand bekend gemaakt dat er sprake is van een sportieve samenwerking met Liverpool voor het komende seizoen. Het merk geeft aan dat ze de populariteit van voetbal wil gebruiken om de outdoorproducten beter in het buitenland op de kaart te zetten. Er is een sponsorcontract getekend voor de komende drie jaar.

Bronnen: Fashion United en Bloomberg