TOP

Heropening brandstore New Balance, Van Westen Mannenmode ontvangt titel hofleverancier en de Calzedonia Group verandert naam in Oniverse

Beeld: New Balance

Heropening brandstore New Balance 

Met de heropening van de brandstore in het centrum van Amsterdam lanceert New Balance zijn nieuwste winkel met een fris winkelconcept dat is gebouwd om mensen, en niet producten, centraal te stellen in de consumentenbeleving. New Balance wil klanten aanmoedigen om samen te komen, inspiratie uit elkaar te halen en hun authentieke stijl te vinden. De winkel biedt een breed aanbod aan premium lifestyle- en hardloopproducten, waaronder een volledig MADE-assortiment en limited edition sneakers.

‘Knowing Cotton Otherwise’

Het Fashion for Good Museum lanceert vandaag een uniek magazine ‘Knowing Cotton Otherwise’. Het magazine bestaat uit een mix van interviews, columns en essays die verschillende perspectieven verkennen rond katoen, de mode-industrie en de impact op mensen en onze planeet. Van geschiedenis, slavernij, consumentengedrag en duurzame innovaties, geen enkel katoenverhaal blijft onverteld.

Van Westen Mannenmode ontvangt titel hofleverancier

Precies op de dag dat Van Westen Mannenmode (Zaamslag, Zeeland) het 100-jarig bestaan vierde (17 november 2023), ontvingen Johan en Peter van Westen uit handen van de commissaris van de koning van de provincie Zeeland het predicaat Hofleverancier. Tijdens een feestelijke jubileumavond werd deze onderscheiding uitgereikt, in aanwezigheid van familie, medewerkers en zakelijke relaties. Op de jubileumavond werd ook het boek `Van Westen Mannenmode, een ode aan de rijke historie` gepresenteerd. Naast mooie verhalen zijn er veel historische foto`s in het boek opgenomen, waardoor te zien is hoe het ondernemen in al die jaren is veranderd. 

LOAVIES lanceert in samenwerking met DHL een exclusieve sneaker 

LOAVIES, het toonaangevende modemerk bekend om zijn cutting-edge ontwerpen, en DHL eCommerce, nationale speler in pakketbezorging, slaan de handen ineen om een exclusieve samenwerking te vieren. Deze samenwerking komt tot volle bloei in de lancering van een beperkte oplage LOAVIES X DHL “one-of-a-kind” sneaker. De LOAVIES X DHL sneaker symboliseert de naadloze integratie van mode en logistiek, waarbij het unieke ontwerp een eerbetoon is aan DHL’s rol in de wereld van bezorging, gecombineerd met LOAVIES’ kenmerkende stijl. 

De Calzedonia Group verandert naam in Oniverse 

De Calzedonia Group, een onderneming die in 1986 door Sandro Veronesi werd opgericht, verandert zijn naam in Oniverse. De in Verona gevestigde onderneming omvat nu de merken Calzedonia, Intimissimi, Intimissimi Uomo, Tezenis, Falconeri, Signorvino, Atelier Emé, Antonio Marras en, na de overname van Cantiere del Pardo, Grand Soleil, Pardo en Van Dutch. Ze hebben gekozen voor Oniverse, hun eigen versie van het Engelse woord “Universe”, dat alle ruimte, alle tijd en alles wat ze bevatten omvat. Het vertegenwoordigt het universum van de Groep, bestaande uit zijn merken, zijn mensen en zijn waarden. En het is ook het anagram van Veronesi, de achternaam van de oprichter die nog steeds werkzaam is en wordt bijgestaan door zijn zonen.